Ik denk dat het zonde van het geld is, zoals forumlid Thor al aangeeft geld verkwisten in tijden van forse bezuinigingen.
Ik ben wel nieuwsgierig welke communicatiedeskundige bij deze veiligheidsregio denkt dat het je in 2015 nog lukt om 3:15 minuten de aandacht van een burger vast te houden voor dit soort filmpjes. Ik geloof er niet in dat er erg veel mensen 3 minuten dit filmpje bekijken om daarna de speciale website te bezoeken met aanvullende informatie.
Een simpel (teken) filmpje van max. 20 sec kan wel eens effectiever zijn, als het landelijk is (bijv. door ministerie) ook veel goedkoper dan 25 eigen filmpjes van iedere veiligheidsregio.
Dit is geen filmpje van een veiligheidsregio. Is een landelijk uitgevoerd project door meerdere organisaties die betrokken zijn bij (regelgeving omtrent) rijden met optische en geluidssignalen, waaronder in dit geval ROVO en het Kenniscentrum Voorrangsvoertuigen van het IFV.
Deze filmpjes zijn ook oorspronkelijk ontworpen voor een
serious game, waarbij burgers zelf aan de hand van een aantal filmpjes kunnen aangeven wat zij zouden doen als er een voorrangsvoertuig nadert. Daarbij wordt uiteraard ook nadere toelichting gegeven op de situatie en waarom je in zo'n situatie op een bepaalde manier moet reageren. En als basis voor informatie over voorrangsvoertuigen tijdens rijlessen is dit natuurlijk ook bruikbaar materiaal.