Pully wil heel graag gelijk hebben maar dat heb je niet helemaal.
Ik het aangehaalde topic meldde ik al eens dat ik geflitst was toen ik op de A27 mijn snelheid iets verhoogde om een voorrangsvoertuig de ruimte te geven
Een collega werd door een roodlichtcamera geflitst toen hij de stopstreep over reed om ruimte te maken voor een ambulance met ogs.
Wij hebben alle twee de zaak voor laten komen. En wat denk je Pully? Je verwacht het niet maar we kregen niet ons gelijk.
Ik had mij gewoon aan de maximum snelheid moeten houden en zo vlot mogelijk een rijstrook naar rechts moeten gaan.
Mijn collega kreeg te horen dat het voorrangsvoertuig zelf zijn weg zoekt. Ruimte maken als het kan maar niet door rood rijden.
Maar dan kom ik weer bij het citaat van zijlvaart, want dan zou de toelichting van de wet dus niet kloppen?
Heel vreemd, maar dan ben je als burger dus ten alle tijde in overtreding. Als je het voertuig niet ongehinderd door laat gaan, dan krijg je een boete en pleeg je daarvoor een overtreding dan krijg je ook een boete. Dus je bent altijd fout.
Dat is de enige conclusie die ik eruit kan halen.
Mag ik vragen in welke regio(s) die heeft plaats gevonden?
Want ik ga zeker weten contact opnemen met justitie in mijn regio om hier duidelijkheid over te krijgen. Daarnaast heb ik contact gegevens van het landelijk team verkeer van justitie. Ik zal hun ook even dit probleem voorleggen. Ben nu namelijk wel heel nieuwsgierig van de richtlijnen vanuit justitie zijn.