@hit,
Ja dat heet idd maatschappelijkbelang, of dit altijd het goede is vind jij duidelijk wel en ik niet.
Ja dat al deze kwestie's om geld draait dat intrigeert mij ja. Dat daar bij niet aan het milieu wordt gedacht dat ergert mij. Dat onze kachel moet blijven branden is zonder meer ook waar. Maar dat dit ook op andere manieren kan ben ik van overtuigd. En jij vindt zonne en windenergie een leugen, ik weer niet. Dat ze er nu niet het optimale uit halen ben ik met je eens.
Greenpeace doet niet alles goed, daar ga ik ze zeker niet in verdedigen. Maar er is nog niet zo lang geleden een probleem geweest met een afsluiter in een zee bodem waar door gigantische milieu schade was. De kans dat dit bij boringen in Antartica gaat gebeuren is gigantische maar ja dat maakt niet uit want het is in maatschapelijkbelang.
We verschillen van mening dat is mij duidelijk ;-) Wat ik raar vind is dat er op zo'n gevaarlijke manier door marine wordt ingegrepen terwijl dit ook anders/netter kan. Vaar langs zij en steek een mes in de rib. Bootje lek en snelheid weg. Paar mariniers overstappen en arresteren die lui. Zelfde is ook in Rusland gebeurd, heeft Gazz prom weinig last vande actie's gehad, greenpeace zijn punt gemaakt en geen mensen in gevaar geweest. Dat is netjes handellen.