GRIP 2 Zeer grote brand compagnie inzet (bedrijfspand) Karveelweg - Maastricht 19-11-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand compagnie inzet (bedrijfspand) Karveelweg - Maastricht 19-11-2014  (gelezen 13388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gemeente Maastricht ‏@uitMaastricht  56 minuten geleden
Woont u in Borgharen? Eet geen groente uit eigen tuin. Roet kunt u opruimen, deuren en ramen mogen open. Evt. stank is niet gevaarlijk.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Actuele informatie brand Beatrixhaven Maastricht

http://www.vrzuidlimburg.nl/nl/actueel/actuele-informatie-brand-beatrixhaven-maastricht/

Actuele berichtgeving over de brand in de Beatrixhaven in Maastricht verloopt vanaf nu via de de gemeente Maastricht:

Website: www.gemeentemaastricht.nl

Facebook: facebook.com/gemeentemaastricht

Twitter: twitter.com/uitmaastricht




Update Brand Maastricht Beatrixhaven (09:45 uur)

http://www.vrzuidlimburg.nl/nl/actueel/update-brand-maastricht-beatrixhaven-0945-uur/

De brand op het industrieterrein Beatrixhaven is bijna uit. Er wordt nog nageblust. Nog veel rookontwikkeling, waardoor geuroverlast in heel Maastricht en omgeving.  Daarom uit voorzorg ramen en deuren gesloten houden.

Voorzorgsmaatregelen Borgharen
Uit voorzorg wordt de bewoners van Borgharen gevraagd tot nader bericht geen voedsel uit de tuin te eten en het vee niet buiten te laten grazen. Reizen is wel mogelijk.

Roet
De neergedaalde roetdeeltjes worden geanalyseerd. Opruimen van roet is toegestaan.

Asbest
Alleen op het afgesloten terrein van de brand is zeer beperkt asbest aangetroffen.

Bereikbaarheid bedrijven Beatrixhaven
De bedrijven buiten het afgezette gebied zijn te bereiken. Het verkeer in de Beatrixhaven wordt omgeleid en er zijn verkeersregelaars ter plaatse.

Informatienummer bedrijven: 043-3504000.



Update brand Maastricht Beatrixhaven (03.30 uur)

http://www.vrzuidlimburg.nl/nl/actueel/update-brand-maastricht-beatrixhaven-03.30-uur/

De brand op het industrieterrein Beatrixhaven is onder controle. Het blussen duurt tot donderdagmiddag. Tot dan blijft er sprake van rookontwikkeling en stankoverlast. Daarom ramen en deuren gesloten houden.

Afgezet gebied
Het gebied omsloten door de Karveelweg, Ankerkade, Galjoenweg en de Willem Alexanderweg is afgezet voor publiek. Hier is asbest aangetroffen. Er is reeds begonnen met het opruimen van het asbest. Buiten de afzettingen is geen asbest gevonden.

Gevallen deeltjes
Ten westen van de brand (tot en met Borgharen) zijn deeltjes neergedaald. In deze deeltjes is geen asbest aangetroffen. Deze deeltjes worden nog wel onderzocht. In de loop van donderdag volgt meer informatie.

Voorzorgsmaatregelen Borgharen
Uit voorzorg wordt de bewoners van Borgharen gevraagd tot nader bericht geen voedsel uit de tuin te eten en het vee niet buiten te laten grazen.

Bereikbaarheid bedrijven Beatrixhaven
De bedrijven buiten het afgezette gebied zijn te bereiken. Het verkeer in de Beatrixhaven wordt omgeleid en er zijn verkeersregelaars ter plaatse. Dit kan in de ochtendspits leiden tot enige vertraging.

Informatienummer bedrijven: 043-3504000.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
20 november 2014
Update 13:00 uur: brand Beatrixhaven

http://www.gemeentemaastricht.nl/over-maastricht/publicaties/nieuws/nieuws/artikel/update-345-uur-brand-beatrixhaven/

De brand op het industrieterrein Beatrixhaven is onder controle. Omdat de mist ook is opgetrokken mogen de ramen en deuren in Borgharen weer open.

Voorzorgsmaatregelen Borgharen
Uit voorzorg wordt de bewoners van Borgharen gevraagd tot nader bericht geen voedsel uit de tuin te eten en het vee niet buiten te laten grazen. Reizen is wel mogelijk.

Roet
De neergedaalde roetdeeltjes worden geanalyseerd. Opruimen van roet is toegestaan.

Asbest
Alleen op het afgesloten terrein van de brand is zeer beperkt asbest aangetroffen.

Bereikbaarheid bedrijven Beatrixhaven
De bedrijven buiten het afgezette gebied zijn te bereiken. Het verkeer in de Beatrixhaven wordt omgeleid en er zijn verkeersregelaars ter plaatse.

Overzicht veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als ik rook heb ingeademd? (Ben naar de brand gaan kijken of heb door de rook heen gefietst/gelopen)
Door het inademen van de rook, kunt u wellicht last hebben van hoesten als gevolg van een licht geïrriteerde keel, prikkeling van de ogen en/of van de bovenste luchtwegen of hoofdpijnklachten. Het kan ook benauwdheidsklachten en piepen veroorzaken, maar dit laatste is afhankelijk van de gevoeligheid (bv COPD patiënten of kinderen zullen hier eerder last van krijgen). In de meeste gevallen gaan deze klachten, na beëindiging van de blootstelling, vanzelf over. Als dit niet het geval is of als u zich zorgen maakt, dan kunt u contact opnemen met uw huisarts. Irritatie van de ogen kan ook verdwijnen door de ogen te spoelen met lauw water.

Ik ben naar de brand gaan kijken, wat moet ik met mijn kleding doen die ik toen aanhad?
Indien u in de rook heeft gestaan, adviseren wij u uw kleding te wassen, om zo brandlucht en roetdeeltjes uit de kleding te verwijderen.

Kan ik onderzocht worden?
Het is niet noodzakelijk om onderzocht te worden, als de gezondheidsklachten na beëindiging van de blootstelling vrijwel direct verdwijnen. Kans op blijvende gezondheidsschade is dan onwaarschijnlijk. Indien de gezondheidsklachten na beëindiging van de blootstelling aan blijven houden, kunt u contact opnemen met uw huisarts.

Ik heb tijdens de brand mijn ramen open gehad, wat moet ik doen?
Deze vraag zal specifiek per situatie moeten worden beantwoord, omdat dit afhankelijk zal zijn van welke stoffen tijdens de brand zijn vrijgekomen en de plek waar uw huis staat. De gemeente zal u informeren of u in het gebied woont waar roetdeeltjes zijn neergeslagen. Indien het noodzakelijk is dat een professioneel schoonmaakbedrijf uw huis moet schoonmaken, zult u tot die tijd nog niet uw woning kunnen betreden. Wanneer er een geringe hoeveelheid roet is neergeslagen in uw woning, dan kunt u de oppervlakten schoonmaken met warm water en zeep.

Hoe krijg ik de brandgeur/stank uit mijn huis?
Als het gebied is vrijgegeven waar u woont, kunt u uw huis ventileren (ramen en deuren open zetten). Tot dat moment kunt u uw ramen en deuren beter gesloten houden. U mag nadat het gebied is vrijgegeven ook het ventilatiesysteem weer inschakelen. Wanneer de brandlucht in de gordijnen en kleding zit kunt u deze wassen.

Wat is een schadelijke hoeveelheid rook?
Wanneer u rook heeft ingeademd kunt u last krijgen van prikkelende ogen, neus en luchtwegen. Uw ogen kunnen gaan tranen en u kunt gaan hoesten. Hoe meer rook u hebt ingeademd, hoe sneller uw lichaam reageert en hoe langer de klachten duren. Als u denkt aan een schadelijke hoeveelheid rook te zijn blootgesteld, en de klachten van irritatie aanhouden, neem dan contact op met uw huisarts.

Wat zijn de gezondheidsrisico’s van brandgeur/rook?
Directe lichamelijke klachten door rook zijn geurhinder, irritatie van de slijmvliezen van ogen en bovenste luchtwegen, hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid, slapeloosheid of benauwdheid. Deze directe effecten verdwijnen zodra de blootstelling is beëindigd. Bij het voortbestaan van deze klachten kan het beste contact worden opgenomen met de huisarts. Daarnaast kan ervaren geurhinder ook diverse stressafhankelijke gezondheidsklachten (waaronder bezorgdheid) veroorzaken en kan dus leiden tot een mentale belasting.
Samen sterk in de hulpverlening!


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
p2kflex
07:58:06 22-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3451
1004430BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel RV)
p2kflex
07:48:41 22-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3031 3991
1004424BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel TS)
1004942BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Ovd District 1 Zuid)
p2kflex
03:04:01 22-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3031 3991
1004424BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel TS)
1004942BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Ovd District 1 Zuid)
p2kflex
01:02:32 22-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3031 3991
1004424BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel TS)
1004942BRW Veiligheidsregio Zuid-Limburg (Ovd District 1 Zuid)
p2kflex
07:11:52 21-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3451
1004430BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel RV)
p2kflex
07:01:34 21-11-14GROUP-1Nacontrole KARVEELWEG 8 6222NH MAASTRICHT 3031
1004424BRW Zuid-Limburg (Maastricht Noord) (Personeel TS)