Beste hulpverleners,
Ik zal mij eerst even kort voorstellen:
Mijn naam is Rutger Tollenaar en ik ben master student aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft. Op uitnodiging van de politie doe ik een ontwerpopdracht met betrekking tot de uitrusting van de politieagent. Ik focus me hierbij op de portofoon.
Ik ben nu erg benieuwd naar de praktijk ervaringen met C2000. Daarvoor heb ik dus jullie hulp nodig. Door het gebruik van (en jullie ervaringen met) de C2000 portofoons te bestuderen, probeer ik inzicht te verkrijgen in het hele principe van (crisis)communicatie. Omdat iedereen hier C2000 gebruikt, kan ik dus ook van iedereen antwoorden op onderstaande vragen gebruiken. Ik heb de vragen opgesteld aan de hand van feiten die ik tegenkwam in allerlei bronnen. Voel je vrij om ze als richtlijn te gebruiken, je hoeft ze zeker niet allemaal te beantwoorden. Ik heb het meeste aan je persoonlijke ervaringen.
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp! Speciaal voor Centralisten:Kan je je werk met C2000 beschrijven?
Met wie heb/wil je contact via C2000?
Wat is het doel van dit contact?Hoe beheer je C2000
regierol (in crisissituaties)?Hoe gebruikt je M2000?
Hoe gebruik je P2000?
Wordt GPS functie van portofoon gebruikt? (koppeling aan roepnummer)
Op afstand uitschakelen gebruikt? (zoals bij de troonswisseling)
Voor gebruikers in het veld:Wat is je discipline?
Heeft dat specifieke consequenties voor je portofoon/mobilofoon gebruik?Met wie heb/wil je contact
Wat is het doel van dat contact?Ben je bekend met het Portogewoon project?
Wat kan je daarover vertellen? (iets nieuws geleerd? wat vind je ervan?)Welke functies van de portofoon gebruik je?
En welke nietOoit communicatieproblemen meegemaakt? (Poldercrash, Koninginnedag Apeldoorn, Hoek van Holland, geen contact meer kunnen krijgen in crisissituatie)
Hoe voel je je in zo'n situatie?
Welke problemen zijn dan het meest urgent? (Als je het niet hebt meegemaakt, welke problemen denk je (als professional) dat er dan spelen?Hoeveel kanalen wil je afluisteren?
Als dat er meer dan 1 zijn: waarom dan?)
Hoe lang moet de batterij meegaan?
Nogmaals: voel je vrij om niet op elke vraag antwoord te geven, of juist meer te vertellen. Elke informatie is goud waard. Dit is ook het moment om welke onvrede dan ook (mits met betrekking op je porto/C2000
) te uiten!