GRIP 1 Rijssen

Auteur Topic: GRIP 1 Rijssen  (gelezen 2010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest1564

  • Gast
Gepost op: 24 juli 2005, 10:09:14
Oude LTS in Rijssen afgebrand
RIJSSEN - Een felle, uitslaande brand heeft zaterdagavond de voormalige LTS aan de Pelmolenweg in Rijssen in de as gelegd. Ook de sportzaal ging in vlammen op. Het vuur ontstond rond 20.30 uur. Er waren geen gewonden.

De brandweer van Rijssen kreeg assistentie van vrijwel alle korpsen uit de omgeving. In toaal werden vijftien wagens met zevetig brandweerlieden ingezet om het vuur te bestrijden.

Metingen later op de avond wezen uit dat er geen giftige stoffen waren vrijgekomen. Wel bevond zich asbest in het oude gebouw, dat in oktober zou worden gesloopt en sinds twee weken leeg stond. Alleen een zijvliegel kon behouden blijven.

Het vuur ontstond in de voormalige directeurskamer, voor in het gebouw. Wat zich aanvankelijk liet aanzien als een kleine brand ontwikkelde zich razendsnel tot een grote brand. Al snel stond het twee verdiepingen tellend hoofgebouw in lichterlaaie. De brandweer zag nog kans zes gasflessen in veiligheid te brengen.

De brand trok veel bekijks. Het verkeer ondervond veel hinder. De politie heeft de Wierdensestraat enige tijd afgezet. 'Dit is een hard gelag. Twee weken geleden stond ik hier nog les te geven', zei leraar Luuc Markvoort.
www.tctubantia.nl









R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2005, 10:20:54
dat was een aardige fik. Maar misschien moet je de letters op je foto iets kleiner maken  :P


guest1564

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2005, 10:24:42
Ja zie ik nu ook, heb gisteravond ff snel gedaan :-\


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2005, 10:39:23
op www.fotoserver.nl staan bij recente foto's ook nog wat foto's van deze brand


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2005, 15:51:38
foto's gezien zag er zeker goed uit volgens mij was dat een hele snelle opschaling gezien het gebouw (zoals het brand meer en deel hout) en gelukkig een snelle reactie van die gasflessen anders hadden die ook nog eens een knal feest gegeven en gezien het volk wat er om heen stond lijkt mij dat niet zo prettig (die dingen hebben nog wel eens de neiging om eens een vliegles te nemen bij exploderen)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2005, 20:30:09
Flinke fik!

Mooie foto's Lars :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


GH

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2005, 15:04:22
Er staat een mooie foto van Harm Meter op www.blikopnieuws.nl

Gert

[verwijderd door de admin]