Er staan standaard containers (spoormodules) op de vrachtwagens:
- Hulpverlening
- Berging
- Kracht & licht (= gemotoriseerd)
Althans, dat is vanaf de introductie zo.
Er waren toen 7 Basiseenheden gestationeerd bij de grotere spoorwerkplaatsen, met twee Aanvullende Eenheden en 1 Speciale Eenheid.
In veel situaties kan de 'basiseenheid' de hulpverlening zelfstandig uitvoeren. Indien echter bij een incident zwaarder hef- of snijgereedschap nodig is kan (kon?) een beroep worden gedaan op de zgn. 'aanvullende eenheid'. Bovendien kan/kon nog een eenheid voor bijzondere materialen zorgen, zoals verlichting en verblijfsmogelijkheden voor het geval een incident langere tijd gaat duren.
Bron: artikel tijdschrift 1-1-2 (heb ik los in een map zitten, datum heb ik helaas niet genoteerd)
Een paar jaar geleden is vanuit het project Railplan t.b.v. de HSL sprake geweest dat een aantal modules verbouwd zouden worden voor evacuatie van gewonden vanuit een HSL-tunnel.