Enig idee wat het de economie kost als er veel treinen stil komen te staan of om moeten rijden, zelfde geldt voor afsluitingen van snelwegen door incidenten?
Kost vele tonnen zo niet miljoenen, zaak is dus om snel en railwegen zo gauw als mogelijk vrij te krijgen.
Vandaar:
Ik denk dat de rechter daar weinig om geeft als je een ongeval krijgt. De regeling is er duidelijk in.
a. een voor de mens levensbedreigende situatie die directe hulp van de betrokken hulpverleningsdiensten vergt;
b. het voorkomen van een voor de mens levensbedreigende situatie of een situatie waarin ernstige schade aan gebouwen of goederen ontstaat;
c. een ernstige verstoring van de openbare orde of de rechtsorde, waarvoor een directe en snelle inzet noodzakelijk is.
Misschien dat je onder punt C nog wat weg kan schrijven mocht je een ernstig ongeval krijgen. Wat natuurlijk ook goed mogelijk is dat de personen in dit busje gewoon snel ter plaatse moeten komen bij een ongeval omdat ze onderdeel zijn van het hulpverleningsteam van ProRail. Dat maakt het dan toch weer even anders.