ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 285137 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

aspire56

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #110 Gepost op: 28 december 2011, 00:11:56
inderdaad vreemd, want het lijkt ook niet op de Rijkshuisstijl, die jij waarschijnlijk bedoelt?
Heel bijzonder, het OvD voertuig lijkt wel weer op BiZa striping. Heeft een van de ingewijden hier misschien meer informatie over?

Maak je geen zorgen mensen, de striping is wel degelijk goedgekeurd!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #111 Gepost op: 30 december 2011, 11:55:35
Maak je geen zorgen mensen, de striping is wel degelijk goedgekeurd!

Voor mijn nieuwsgierigheid; hoezo goedkeuren, door wie en op basis van welke regels?


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #112 Gepost op: 30 december 2011, 12:57:21
Wat ik mij zo afvraag bij het bekijken van de foto's is of de materiaalwagens beladen of onbeladen klaar staan?
Wordt er per incident bekeken welke containers er mee moeten worden genomen en dan op de wagen geladen, of staan er verschillende samen gestelde wagens klaar met standaard containers erop?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #113 Gepost op: 30 december 2011, 13:23:03
Er staan standaard containers (spoormodules) op de vrachtwagens:
- Hulpverlening
- Berging
- Kracht & licht (= gemotoriseerd)
Althans, dat is vanaf de introductie zo.
Er waren toen 7 Basiseenheden gestationeerd bij de grotere spoorwerkplaatsen, met twee Aanvullende Eenheden en 1 Speciale Eenheid.
In veel situaties kan de 'basiseenheid' de hulpverlening zelfstandig uitvoeren. Indien echter bij een incident zwaarder hef- of snijgereedschap nodig is kan (kon?) een beroep worden gedaan op de zgn. 'aanvullende eenheid'. Bovendien kan/kon nog een eenheid voor bijzondere materialen zorgen, zoals verlichting en verblijfsmogelijkheden voor het geval een incident langere tijd gaat duren.
Bron: artikel tijdschrift 1-1-2 (heb ik los in een map zitten, datum heb ik helaas niet genoteerd)

Een paar jaar geleden is vanuit het project Railplan t.b.v. de HSL sprake geweest dat een aantal modules verbouwd zouden worden voor evacuatie van gewonden vanuit een HSL-tunnel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 30 december 2011, 17:12:36
Een paar jaar geleden is vanuit het project Railplan t.b.v. de HSL sprake geweest dat een aantal modules verbouwd zouden worden voor evacuatie van gewonden vanuit een HSL-tunnel.

Die units zijn er ook (zie vorige pagina). Deze units worden volgens mij voorgetrokken / geduwd door de gemotoriseerde unit.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #115 Gepost op: 30 december 2011, 17:50:23
Ik wist dat we het er ergens al eens over gehad hadden  :P


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #116 Gepost op: 30 december 2011, 17:52:12
Duidelijk, bedankt! O0


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #117 Gepost op: 27 januari 2012, 00:02:33


Deze foto heb ik zaterdag in Nunspeet gemaakt... vraag mij alleen niet welke nummertjes etc. ;-)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


sylvester1986

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 27 januari 2012, 00:06:53
Nette foto Stefan. O0


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #119 Gepost op: 27 januari 2012, 00:12:12
Nette foto Stefan. O0

Helemaal mee eens! Ook wel bijzonder dat er Prorail op het dak staat  :)

/oftopic Waar is die middelste auto met amber balk eigenlijk van? /ontopic