Traumaheli blijft op het UMCG dak

Auteur Topic: Traumaheli blijft op het UMCG dak  (gelezen 8926 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2005, 18:34:11
Hij stond er inderdaad erg mooi. De MMT bus heb ik daar ook mooi kunnen fotograferen ;D

ja want daar kom je ook maar zelden bij in de buurt

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #21 Gepost op: 28 juli 2005, 01:02:16
Ik zal de foto van de heli op het platform voor de DDA hangaar eens zoeken en posten :-)

;D
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 28 juli 2005, 12:07:59
Ik heb inderdaad nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom de heli NIET op eelde zou kunnen staan. Alle genoemde argumenten hebben betrekking op; 'het personeel krijgt het wat moeilijker' of 'er is geen plaats'.

Wordt er niet te gemakkelijk gedacht dat ze een dergelijk rapport maar even voor de lol geschreven hebben?

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #23 Gepost op: 28 juli 2005, 16:53:00
Misschien omdat het duurder is, zo'n plaatsje op het vliegtuig kost ook wat....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2005, 00:28:04
lijkt me niet zo handig om hem op een vliegtuig neer te zetten ::) ;D

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2005, 11:55:13
haha, ik bedoelde natuurlijk het vliegveld :laugh: ;) ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 29 juli 2005, 16:37:37
nou, ik denk dat het qua ruimte wel mee zal vallen. en de kosten? een heli haven op het dak kost ook geld aan onderhoud en dergelijke. wordt die landingsplaats op het UMCG ook niet van het UMCG gehuurd?

N9213Q

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2006, 19:57:27
Of ze moeten er voor kiezen dat de heli alleen met een  patiënt aan  boord op het dak land.
Lijkt mij geen optie.  Een patient MOET volgens mij altijd begeleid worden door een arts/vpl.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2006, 20:10:38
Oke, iets wat oude discussie maargoed ;)

dan heb je wel steeds een hlo-er doet op verschillende tijden moet komen opdraven

Een HLO (helikopter landing officer) hoeft niet per se een brandwacht te zijn. HLO is een speciale opleiding die iedereen kan volgen, Wij hebben ook een helikopterdek op het dak van het ziekenhuis, de medewerkers van de beveiliging zijn opgeleid als HLO'er en zijn dus altijd in huis, daarnaast wordt gewoon de reguliere brandweer gealarmeerd en die komen dan naar het dak en daarbij zijn er ook nog BHV'ers opgeleid.

Overigens is het niet zo'n probleem om een heli op een vliegveld te zetten, kijk naar Nijmegen de heli staat al enige tijd op vliegbasis Volkel en dus niet meer op het Radboud zkh. het heliplatform is zelfs weg dus als hij een patient komt afleveren of een arts komt ophalen dan land hij gewoon in de tuin. (dan heb je ook geen brw/HLO nodig ;)).

Lijkt mij geen optie.  Een patient MOET volgens mij altijd begeleid worden door een arts/vpl.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de heli alleen land als er een patient met de heli vervoerd wordt dus met arts en vpk en dat als de patient met de ambu gaat dat de heli dan niet naar het zkh gaat, vraag me alleen af hoe de arts dan weer bij de heli komt?
Nurse powerrrrr

royke777

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2006, 21:53:05
Citaat
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de heli alleen land als er een patient met de heli vervoerd wordt dus met arts en vpk en dat als de patient met de ambu gaat dat de heli dan niet naar het zkh gaat, vraag me alleen af hoe de arts dan weer bij de heli komt?

Dit gebeurt wel regelmatig omdat de rit in een ambu  stabieler is dan in de heli.
Een paar weken geleden kwam de LL3 nog op het Azm alleen de Arts ophalen .
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/