Oke, iets wat oude discussie maargoed
dan heb je wel steeds een hlo-er doet op verschillende tijden moet komen opdraven
Een HLO (helikopter landing officer) hoeft niet per se een brandwacht te zijn. HLO is een speciale opleiding die iedereen kan volgen, Wij hebben ook een helikopterdek op het dak van het ziekenhuis, de medewerkers van de beveiliging zijn opgeleid als HLO'er en zijn dus altijd in huis, daarnaast wordt gewoon de reguliere brandweer gealarmeerd en die komen dan naar het dak en daarbij zijn er ook nog BHV'ers opgeleid.
Overigens is het niet zo'n probleem om een heli op een vliegveld te zetten, kijk naar Nijmegen de heli staat al enige tijd op vliegbasis Volkel en dus niet meer op het Radboud zkh. het heliplatform is zelfs weg dus als hij een patient komt afleveren of een arts komt ophalen dan land hij gewoon in de tuin. (dan heb je ook geen brw/HLO nodig
).
Lijkt mij geen optie. Een patient MOET volgens mij altijd begeleid worden door een arts/vpl.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de heli alleen land als er een patient met de heli vervoerd wordt dus met arts en vpk en dat als de patient met de ambu gaat dat de heli dan niet naar het zkh gaat, vraag me alleen af hoe de arts dan weer bij de heli komt?