Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.

Auteur Topic: Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.  (gelezen 11640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Surveillanceteam

• Gast
Ik vraag het mij af waarom de hulpdiensten überhaupt op het voertuig zetten dat het gaat om rijopleiding. Kan mij zo voorstellen dat het overige verkeer dan minder meewerkend is omdat ' het geen echte melding zou zijn'. Is het bij de wet verplicht, of is er nog een andere reden?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1311080 date=1417124702
Ik vraag het mij af waarom de hulpdiensten überhaupt op het voertuig zetten dat het gaat om rijopleiding. Kan mij zo voorstellen dat het overige verkeer dan minder meewerkend is omdat ' het geen echte melding zou zijn'.
Zolang ze de spoedrit niet in z'n achteruit rijden zie je die tekst pas als het voertuig gepasseerd is en heb je als het goed is al "meegewerkt"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Citaat van: Red link=msg=1311083 date=1417125041
Zolang ze de spoedrit niet in z'n achteruit rijden zie je die tekst pas als het voertuig gepasseerd is en heb je als het goed is al "meegewerkt"

Dus wat is dan nog de meerwaarde van zo'n sticker op het voertuig?  O0

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Royofzo link=msg=1311085 date=1417125389
Dus wat is dan nog de meerwaarde van zo'n sticker op het voertuig?  O0
Dat moet je niet aan mij vragen. Er wordt hier slechts geopperd dat ze mogelijk minder medewerking krijgen en dat argument gaat dus niet op.

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is het feit dat ze willen aangeven dat het een rijopleiding is. (en dat kan je dus lezen als ze je gepasseerd zijn) Dat kweekt misschien wat meer begrip als je twintig meter voorbij een kruising op een parkeerhaven gaat staan napraten over je spoedrit of als je een keer een foutje maakt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

CopVR3

• Senior gebruiker
Ben blij dat het van de PA autos is afgehaald. Vind het onzin. Tijdens de 3 jaarlijkse ROI kreeg ik de opdracht om vanaf een bepaald punt met O en G te rijden. Met als eindpunt het politiebureau. Ik heb daarvoor bedankt en aangegeven dat dat klachten oplevert in de trant van: "patat wer zeker koud".  Zodoende eerder gestopt met spoed rijden en via een omweg naar het bureau gereden....

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Ik kan me wel iets voorstellen bij een dergelijke sticker. Laatst nog een filmpje voorbij zien komen waar een meneer boos wordt, te hard gaat rijden én van achter het stuur filmt hoe 2 politieauto's elkaar bleven inhalen, voor de rijopleiding. Als er iets van een sticker op (een van) deze auto's was aangebracht, had meneer hier wellicht meer begrip voor gehad.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

CopVR3

• Senior gebruiker
Dan liever een verlichte transparant.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1311083 date=1417125041
En de volgende keer zien ze "hetzelfde" busje en denken ze "Ha! Kijken wat hij doet als ik blijf staan"

Dinges

• Senior gebruiker
Citaat van: Daniel! link=msg=1311216 date=1417189422
En de volgende keer zien ze "hetzelfde" busje en denken ze "Ha! Kijken wat hij doet als ik blijf staan"

Nee, want ook dan zie je pas op het laatste moment dat het opleidingen betreft.

En buiten dat; blauw en geluid is plaats maken. Al is heel de wagen rood met witte stippen bestickerd.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Citaat van: Dinges link=msg=1311239 date=1417196847
Nee, want ook dan zie je pas op het laatste moment dat het opleidingen betreft.

En buiten dat; blauw en geluid is plaats maken. Al is heel de wagen rood met witte stippen bestickerd.

Wat ik bedoel is dat mensen daar niet op letten. Als zij de volgende keer een Marechaussee busje zien van hetzelfde type dan gaan ze misschien minder snel aan de kant omdat ze denken dat het weer een rijopleiding betreft.