Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.

Auteur Topic: Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.  (gelezen 11641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2014, 19:55:38
Dan zal de prio-bestuurder er misschien z'n voordeel uit kunnen halen; praktijk-situatie met niet meewerkende weggebruiker(s). Dagelijkse kost  ;) en je vind (bijna) altijd wel een gaatje.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 28 november 2014, 23:20:27
Citaat van: Daniel! link=msg=1311248 date=1417198918
Wat ik bedoel is dat mensen daar niet op letten. Als zij de volgende keer een Marechaussee busje zien van hetzelfde type dan gaan ze misschien minder snel aan de kant omdat ze denken dat het weer een rijopleiding betreft.
Dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2014, 11:58:55
Veel lesauto's van de politie voeren meerdere L-Stickers op de voorbumpers...

Sonic

• Forum gebruiker
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2014, 14:06:55
Trouwens is dat nieuw dat de kmar op de openbare weg rijd met blauw blauw tijdens de rijopleiding. Een paar jaar geleden was het met blauw blauw rijden alleen toegestaan op Otcrij, wel de spoed verplaatsingen zonder blauw blauw deden we op de openbare weg. Neem aan dat dit de opleiding Vpvb betreft.

Gr

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2014, 14:25:19
Citaat van: Sonic link=msg=1311371 date=1417266415
Trouwens is dat nieuw dat de kmar op de openbare weg rijd met blauw blauw tijdens de rijopleiding. Een paar jaar geleden was het met blauw blauw rijden alleen toegestaan op Otcrij, wel de spoed verplaatsingen zonder blauw blauw deden we op de openbare weg.

Er is het een en ander aangepast op het gebied van rij-opleidingen binnen de hulpverlening  ;)
Oefenen met OGS is nu onderdeel van de opleiding geworden.

Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1311354 date=1417258735
Veel lesauto's van de politie voeren meerdere L-Stickers op de voorbumpers...

Uitstervend ras. De opleidingen binnen de eenheden komen niet meer terug, alles gaat richting politieacademie. Daar zit niets meer op (afgezien van de dubbele spiegels) wat de auto onderscheid van de rest.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Surveillanceteam

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 29 november 2014, 15:37:07
Citaat van: Jerommeke link=msg=1311378 date=1417267519
Er is het een en ander aangepast op het gebied van rij-opleidingen binnen de hulpverlening  ;)
Oefenen met OGS is nu onderdeel van de opleiding geworden.

Uitstervend ras. De opleidingen binnen de eenheden komen niet meer terug, alles gaat richting politieacademie. Daar zit niets meer op (afgezien van de dubbele spiegels) wat de auto onderscheid van de rest.

Ik heb zo'n drie maanden terug nog touran met dergelijke stickers op de bumper op video gezet. Het was een gloednieuwe touran....

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 29 november 2014, 17:48:36
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1311386 date=1417271827
Ik heb zo'n drie maanden terug nog touran met dergelijke stickers op de bumper op video gezet. Het was een gloednieuwe touran....
Was pasgeleden op de PA A'dam. Stonden bij het gebouw van de rijopleidingen een Touran of 6, waarvan 0 met L.
If you can dream it, you can do it.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #17 Gepost op: 30 november 2014, 09:30:04
Citaat van: Jims link=msg=1311396 date=1417279716
Was pasgeleden op de PA A'dam. Stonden bij het gebouw van de rijopleidingen een Touran of 6, waarvan 0 met L.

Is een leswagen niet verplicht die L zichtbaar te hebben?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 30 november 2014, 09:47:32
Een normale leswagen wel. Een leswagen van een voortgezette rijopleiding niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 30 november 2014, 13:26:53
Citaat van: Sonic link=msg=1311371 date=1417266415
Trouwens is dat nieuw dat de kmar op de openbare weg rijd met blauw blauw tijdens de rijopleiding. Een paar jaar geleden was het met blauw blauw rijden alleen toegestaan op Otcrij, wel de spoed verplaatsingen zonder blauw blauw deden we op de openbare weg. Neem aan dat dit de opleiding Vpvb betreft.

Gr

Toen ik in 2002 mijn vpvA(motoropleiding) deed, reden we buiten de poort al met blauw blauw tijdens het oefenen van begeleidingen.