Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.

Auteur Topic: Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.  (gelezen 11642 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 30 november 2014, 13:29:53
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1311547 date=1417350413
Toen ik in 2002 mijn vpvA(motoropleiding) deed, reden we buiten de poort al met blauw blauw tijdens het oefenen van begeleidingen.
Groentje, toen wij in 1999 les kregen ook al. Maar ook voor noodhulp kregen wij les met blauw.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 30 november 2014, 14:17:54
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1311386 date=1417271827
Ik heb zo'n drie maanden terug nog touran met dergelijke stickers op de bumper op video gezet. Het was een gloednieuwe touran....

Dat zeg ik... Uitstervend ras.
Spiksplinternieuw klopt ook niet, de 75-TPL-3 rijd al sinds mei 2012 en is van de eenheid Noord Holland (voorm. Noord Holland Noord)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #22 Gepost op: 30 november 2014, 14:46:58
Er was vroeger ook een verschil tussen de voertuigen voor rijles aan mensen zonder rijbewijs of met. Is dat nu nog steeds?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 30 november 2014, 14:50:39
Binnen de politie moet je binnen de opleiding iig je rbw cat B zelfstandig halen. Daarna krijg je pas je rijopl.

Binnen de KMar/Defensie kan je nog steeds elke kale categorierbw halen op het OTCRIJ te Oirschot.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 30 november 2014, 15:29:21
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1311563 date=1417355439
Binnen de politie moet je binnen de opleiding iig je rbw cat B zelfstandig halen. Daarna krijg je pas je rijopl.

Binnen de KMar/Defensie kan je nog steeds elke kale categorierbw halen op het OTCRIJ te Oirschot.

Klopt, ik heb om blauwe motormuis te worden eerst 4 weken "kale" A gedaan en daarna 3 weken de VPV-A. Overigens heb ik ook al verschillende politievoertuigen gezien op Oirschot, volgens mij van de "verkeerspolitie" RR.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 30 november 2014, 15:52:12
Citaat van: HIT link=msg=1311562 date=1417355218
Er was vroeger ook een verschil tussen de voertuigen voor rijles aan mensen zonder rijbewijs of met. Is dat nu nog steeds?

Binnen de politie moet je eerst een rijbewijs voor het categorie voertuig (A, B, D etc) hebben voor je de rijopleiding mag doen. Voor motorrijders wordt meestal ook de nodige rijervaring verwacht. In berperkte gevallen wordt er nog wel eens een A of een E achter.. gefinancierd maar dit gebeurd eigenlijk nooit meer. Dat gaat dan gewoon via private rijscholen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 30 november 2014, 16:52:39
Dat ze het motorrijbewijs betalen gebeurd bij ons al een tijdje niet meer...
Het enige wat volgens mij nog betaald kan worden is het C, D en E rijbewijs als dit voor de functie nodig is. ME-chauffeur bijvoorbeeld  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 30 november 2014, 17:09:43
In het Amsterdamse gebeurd het nog wel en dan met name voor de collega's van de DCIV die bij THW of VHT zitten.

Voor interne doorstroom is het een functieeis maar voor nieuwe collega's rechtstreeks uit de schoolbanken niet. Die mogen binnen komen met net 3 weken hun rbw B opzak en verder niks.

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 30 november 2014, 23:33:09
Niet helemaal ontopic, maar wel grappig. Heb VPV-B en VPV-A binnen de KMar gehaald (allebei relatief recentelijk >5jr) en moet nu bij de politie de ROI (4dagen?) volgen.
Voor mij wel leuk natuurlijk, maar vind het aardige geldverspilling! Mag tot die tijd ook niet meer met O&G rijden.

Citaat van: Sonic link=msg=1311371 date=1417266415
Trouwens is dat nieuw dat de kmar op de openbare weg rijd met blauw blauw tijdens de rijopleiding. Een paar jaar geleden was het met blauw blauw rijden alleen toegestaan op Otcrij, wel de spoed verplaatsingen zonder blauw blauw deden we op de openbare weg. Neem aan dat dit de opleiding Vpvb betreft.

Gr

VPV-B en A mogen nu voor de opleiding inderdaad O&G voeren buiten de poort iom LMK KMar. Dit is al een tijdje zo, maar voorheen mocht dit inderdaad niet.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Een normale leswagen wel. Een leswagen van een voortgezette rijopleiding niet.

Wat is dan het verschil tussen een leswagen of een leswagen met lampjes om daarmee te leren rijden? Beide zijn toch leswagens?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel