Kuddegedrag zal zeker mee spelen, men steekt elkaar toch aan hier mee. Maar ook de gehele actie op zich is goed uitgedacht. Uiteraard de week voor kerst, een tijdstip waar mensen al in een zekere feeststemming zitten. Kerst en oud&nieuw komen er aan. Maar ook de wijze waarop Serious Request is gebouwd. De actie opzich begint eigenlijk al tijdens de zomermaanden. Het actiedoel wordt zo in de maand Juni of Juli bekend gemaakt, en zodra de zomervakanties afgelopen zijn begint deze actie al langzaam aan op gang te komen. En zo vanaf oktober wordt er meer en meer aandacht aan besteed. Halverwege november worden de 3 DJ,s die dat jaar in het huis gaan bekend gemaakt. En vanaf dat tijdstip gaat het ook echt los, met als hoogtepunt de week op zich met het glazen huis, 24 uur per dag te volgen via 101TV en internet. En makkelijk te bezoeken voor jong en oud.
En voor de goede orde, voordat de 3 DJ,s afgelopen donderdag het huis in gingen was er al meer dan 8 ton opgehaald.
Dus al met al goed uitgedacht en voorbereidt.