luxeprobleem.. IC of SEH

Auteur Topic: luxeprobleem.. IC of SEH  (gelezen 3945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

westerb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Gepost op: 2 december 2014, 13:42:31
Goedemiddag allen.

Zoals zovelen hier wil ik graag als ambupleeg aan de slag.
Inmiddels al op gesprek geweest, en helaas voor nu afgewezen op te weinig volwassen ervaring. Advies meegekregen om volwassen ic of SEH te gaan doen.
Uiteraard direct open sollicitaties verstuurd naar een volwassenen ic (umc) en op een SEH (perifeer). Beide gesprek gehad en op beide aangenomen.....Wat is nu wijsheid. Wat is de beste weg naar de ambu. Als vooropleiding heb ik de mbo-v gedaan. Daarna diploma kinderverpleegkundige en diploma ic neonatologie.. De werkervaring is er dus al wel een beetje ;)

graag jullie mening, alle tips zijn welkom, want moet toch een keuze gaan maken.




Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #1 Gepost op: 2 december 2014, 13:46:37
Wat goed dat je op 2 plekken aangenomen bent, gefeliciteerd! Dat is zeker een luxe probleem, waar veel mensen jaloers op zijn denk ik!

Ik denk niet dat je een duidelijk antwoord gaat krijgen, want in andere topics kun je al lezen, dat de meningen erg uiteenlopen. De een vind de SEH breder en vind dat een voordeel, de ander vind de IC intensiever en vind dat een voordeel. Ik zelf doe de SEH en zie wel hoe het loopt in de toekomst. Wellicht dat ivm jouw IC neo ervaring de SEH wat meer verschillende dingen toevoegt die je nog niet kent, maar kan ook zijn dat je met de volwassen IC nog meer de diepte in kan gaan. Ik ben geen ambu pleeg dus geef je geen advies, maar wens je wel veel plezier en succes!


westerb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #2 Gepost op: 2 december 2014, 13:51:02
Ja is zeker een luxe.. Maar wel lastig. Ik heb idd al een ic opleiding gedaan. Dus wellicht dat de SEH meer toevoegt. Echter een extra ic opleiding is ook interessant. Dank voor je reactie, hoop dat er meer volgen. Misschien zit er wel onbewust precies die opmerking tussen die me over de streep trekt..


westerb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #3 Gepost op: 2 december 2014, 14:12:25
pm mag natuurlijk ook  :)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #4 Gepost op: 3 december 2014, 10:20:07
Doe wat je hart je ingeeft... (lekker vaag he!)
Maar wat ik bedoel te zeggen; Er is geen beste weg. Er zijn veel verschillende meningen hierover.
Ik zou zeggen: Loop stage op beide afdelingen (niet zomaar 1 dag) en kijk wat je het leukste vindt.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #5 Gepost op: 3 december 2014, 11:15:03
Just my 2 cents...

Je hebt al een aantal jaren veel met kinderen/neonaten gewerkt.
Afhankelijk van welk ziekenhuis je terecht komt zal je op een IC wel of geen kinderen tegenkomen en op de SEH zeker wel (tenzij een Kinderziekenhuis gelieerd). Wellicht een parameter die je mee wil nemen in je keuze, wil je de kennis die je al hebt over kinderen blijven gebruiken of dat voorlopig even achter je laten? Op de Ambu kan het wel weer heel nuttige baggage zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


westerb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #6 Gepost op: 7 december 2014, 05:12:36
allen dank,

Heb eens even goed nagedacht, overlegd en reacties gelezen, en ben tot de conclusie gekomen om de overstap naar de SEH te doen. Gezien het feit ik al een ic diploma heb, heeft de SEH voor mij net iets meer meerwaarde en geeft het me nbog wat meer uitbreiding van mijn kennisgebied. Heb erg veel zin om te gaan beginnen.
Dank allen voor de reacties