GRIP 1 Middel waterongeval (voertuig te water) Hoofdweg - De Krim 08-12-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel waterongeval (voertuig te water) Hoofdweg - De Krim 08-12-2014  (gelezen 17220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Live link=msg=1313054 date=1418041163
Moeder en kind uit auto uit kanaal gehaald
H Meter

Het kijkt niet fijn, zo'n filmpje wat niet chronologisch is gemonteerd.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Johan 818

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 191
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1313004 date=1418026810
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het komt dat De Krim zelf pas na 8 minuten gealarmeerd is...  :(

En Slagharen moet notabene dwars door De Krim rijden om daar bij het ongeval te komen. Erg slordig!


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833

Redding moeder en kind bij De Krim verloopt dramatisch.  

http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/redding-moeder-en-kind-bij-de-krim-verloopt-dramatisch-1.4663661
Bron de Stentor

Het lukte agenten en omstanders niet de deuren te openen.
Citaat
De redders moesten hun actie staken, omdat ze onderkoeld raakten en op eigen kracht niet meer uit het water konden komen.


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Citaat van: KCLDP link=msg=1313059 date=1418041912
Bij de eerste melding is het adres Coevorderweg - N377 40,9. De weg tussen Slagharen en De Krim. Mogelijk dat de TS van Slagharen in de KVT de eerste TS is en De Krim de tweede TS.
Het adres veranderd later naar Hoofdweg - N377 40,9. Dit is de weg tussen De Krim en Coevorden. Als dit adres direct bij de eerste melding was ingevoerd zou de TS van De Krim waarschijnlijk de eerste TS zijn geweest.

Het lijkt er op dat het HM-Paal nummer niet meegenomen wordt in de KVT, de Coevorderweg - N377 bevindt zich voor het grootste deel binnen de regio van Slagharen,
vanaf De Krim heet het Hoofdweg - N377.
Als je dus het adres zoekt zonder het HM-Paaltje dan lijkt Slagharen ook de meest logische alarmering, zoek je met HM-Paal nummer op bijv. hmpaal.nl dan kom je direct op de juiste locatie aan de Hoofdweg uit.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: KCLDP link=msg=1313059 date=1418041912
Bij de eerste melding is het adres Coevorderweg - N377 40,9. De weg tussen Slagharen en De Krim. Mogelijk dat de TS van Slagharen in de KVT de eerste TS is en De Krim de tweede TS. Het adres veranderd later naar Hoofdweg - N377 40,9. Dit is de weg tussen De Krim en Coevorden. Als dit adres direct bij de eerste melding was ingevoerd zou de TS van De Krim waarschijnlijk de eerste TS zijn geweest.
Ik heb het qua hectometerpaaltjes even uitgezocht, maar ik kom maar op één locatie uit waar N377 icm is met 40,9 en dat is toch echt de hoofdweg. Ik vraag mij dan ook af hoe het kan dat in de meldkamer daar Coevorderweg bij aangeplakt is. Zou het verkeerd in het systeem hebben gestaan dan?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Volgens de meldingen zijn dit de gealarmeerde voertuigen voor dit incident.

Voertuigen overzicht:

IJsselland:

Tankautospuiten
04-2332 De Krim
04-2338 Slagharen

Hulpverleningsvoertuigen
04-2370 Hardenberg

Waterongevallen
04-1610 Zwolle
04-2312 De Krim

Dienstvoertuigen
04-1091 Hoofd offier van Dienst
04-2390 Officier van Dienst Ommen-Hardenberg

Haakarmvoertuigen:
04-2086 Dalfsen

Containers:
04-2095 COH (Dalfsen)


Drenthe:

Waterongevallen
03-8610 Emmen

Haakarmvoertuigen
03-8680 Emmen

Aanvullingen en verbeteringen welkom.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Koekoek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
De 8680 van Emmen is een HA-KR en daar staat normaal gesproken de 8672 HVH  op.
Op de foto's is ook een bak te zien, alleen is niet te zien welke.
Logisch zou zijn dat de HVH bak meegenomen is.

Even een eindje terug staat dat de WO van Emmen later gealarmeerd is. Deze is gelijk met de eerste melding meegealarmeerd.
De 8680 is een paar minuten later gealarmeerd.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1313136 date=1418059199
Ik heb het qua hectometerpaaltjes even uitgezocht, maar ik kom maar op één locatie uit waar N377 icm is met 40,9 en dat is toch echt de hoofdweg. Ik vraag mij dan ook af hoe het kan dat in de meldkamer daar Coevorderweg bij aangeplakt is. Zou het verkeerd in het systeem hebben gestaan dan?

Als ik inderdaad op (jou O0 ) hectometerpaal site kijk kom je inderdaad uit op de Hoofdweg in de Krim.
http://hmpaal.nl/hectometer/N377/40,9/


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat
VEILIGHEIDSREGIO IJSSELLAND ONDERZOEKT ALARMERING HULPDIENSTEN BIJ ONGELUK DE KRIM

De Veiligheidsregio IJsselland onderzoekt de manier waarop hulpdiensten zijn opgeroepen na het ernstige ongeluk in De Krim maandagmorgen.

Opvallend is dat de brandweerpost van De Krim zelf op minder dan een kilometer van de plek van het ongeluk is, maar die post pas 8 minuten na de eerste melding is gealarmeerd. Of daar iets is misgegaan en wat er dan fout is gegaan moet blijken uit het onderzoek.

Iedereen snelste brandweerzorg
"Uitgangspunt is dat iedereen recht heeft op de snelste brandweerzorg", zegt woordvoerder Geugies van de Veiligheidsregio. "Ik snap dat er nu vragen zijn over het late alarmeren van de post in De Krim, maar we weten pas meer na een grondige evaluatie. Het kan zijn dat er goede redenen waren om niet meteen De Krim op te roepen."
Het onderwerp is volgens burgemeester Snijders van Hardenberg niet aan de orde geweest tijdens het overleg van het Beleidsondersteunend Team: "Wel is besproken dat het goed was om tegelijkertijd het duikteam van Zwolle en Emmen op te roepen. Dat van Emmen was er eerder."

Aandachtspunt
Volgens Snijders is er de afgelopen jaren veel aandacht besteed aan situaties in de grensstreek, omdat het nogal eens misging en was het oproepen van duikteams uit verschillende regio's een voorbeeld van hoe het zou moeten.
De 30-jarige vrouw uit De Krim en haar anderhalf jaar oude zoontje zijn in zorgwekkende toestand opgenomen in het ziekenhuis.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=205508&cat=1


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Citaat
KINDJE VAN ANDERHALF OVERLEDEN AAN GEVOLGEN ERNSTIG ONGELUK IN DE KRIM

Het anderhalf jaar oude kindje dat gistermorgen ernstig gewond raakte bij een ongeluk in De Krim, is overleden aan zijn verwondingen. Dat heeft de politie bevestigd.
Bij het ongeluk raakten een vrouw en kind te water. Vier omstanders en twee agenten zijn het water ingegaan om te proberen de inzittenden uit de auto te bevrijden, maar dat lukte niet. De auto lag op de kop in het water en dreef verder weg van de kant. Uiteindelijk zijn de slachtoffers door brandweerduikers uit de auto gehaald. Ze zijn na reanimatie in zorgwekkende toestand naar ziekenhuizen in Zwolle en Groningen gebracht. Daar is het jongetje overleden aan de gevolgen van het ongeluk. De situatie van de 30-jarige vrouw is nog steeds kritiek.

Onderzoek naar alarmering hulpdiensten
De Veiligheidsregio IJsselland onderzoekt de manier waarop hulpdiensten zijn opgeroepen na het ernstige ongeluk. De brandweerpost van De Krim zit op minder dan een kilometer van de plek van het ongeluk, maar werd pas 8 minuten na de eerste melding gealarmeerd. Of daar iets is misgegaan en wat er dan fout is gegaan moet blijken uit het onderzoek.


http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=205542