Dat hele plaatsbepaling met behulp van GPS / telefoonmasten doet in dit topic denk ik niet ter zake.
Vreemder vind ik dat in de reactie van de veiligheidsregio wordt gesteld dat door onduidelijkheid, het middelpunt van de Coevorderweg is gepakt.
Bij de eerste melding van het ongeval in De Krim was de straatnaam bij de melder bekend, maar de exacte locatie helaas onduidelijk. Om geen tijd te verliezen is overgegaan tot alarmering op basis van het middelpunt van deze lange weg.
Wat de Veiligheidsregio schrijft is op basis van onderstaande feiten dus onzin. Men gaat niet in op het feit, dat in het eerste P2000 bericht al min of meer de juiste locatie (N377 40,9) stond. Het lijkt er meer op dat de exacte locatie wel duidelijk was, maar de straatnaam niet...?
1e melding:
08:49:51 08-12-14 GROUP-2 PRIO 1 Ongeval Voertuig te Water : : Coevorderweg
- N377 : 40,9 De Krim 042370 038610 042390 042338
Melding voor De Krim:
08:57:35 08-12-14 GROUP-1 PRIO 1 Ongeval Voertuig te Water : : Hoofdweg :
40,9 De Krim 042332 (WO: middel)
Met andere woorden: de locatie was kennelijk al wél duidelijk, maar er is door of een menselijke (communicatiefout) of door een systeemfout gewoon een verkeerde straatnaam aangeplakt met daardoor dus de verkeerde blusploeg. Ik blijf het echt ontzettend vreemd vinden..
Hieronder het bewijs dat het inderdaad bij N377 41,0 was (dus 100 meter verschil t.o.v. eerste P2000 melding):
Screenshot uit video RTV OostMaar goed, er zullen ongetwijfeld nog details naar buiten gaan komen. Als leek heb ik misschien nog geen 1% kennis van de processen die er in zo'n meldkamersysteem van toepassing zijn, maar dit bovenstaande is wel te controleren.