Vervoer overleden personen

Auteur Topic: Vervoer overleden personen  (gelezen 38126 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #70 Gepost op: 19 februari 2015, 22:54:46
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1331899 date=1424374993
in eerste instantie richting Fletwed die dingen roept die niet te staven zijn, en daarnaast de rest die op de onzin ingaat. Maar goed, moet toegeven dat ik het ook wel eens niet kan laten en op onzin inga om die van repliek te dienen.

Welke uitspraken van mij zouden niet te staven zijn?


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #71 Gepost op: 20 februari 2015, 16:36:12
Beste mensen,

Na 4 pagina's gekibbel mogen we nu constateren dat een ambulance, in principe, niet voor overledenen bedoeld is maar dat het in de praktijk maatwerk blijft?

Zou een hoop bandbreedte schelen...

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


vleddermuis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #72 Gepost op: 20 februari 2015, 20:09:30
Citaat van: CM link=msg=1332167 date=1424446572
Beste mensen,

Na 4 pagina's gekibbel mogen we nu constateren dat een ambulance, in principe, niet voor overledenen bedoeld is maar dat het in de praktijk maatwerk blijft?

Zou een hoop bandbreedte schelen...

CM

Gekibbel zou ik het niet willen noemen, ieder zijn of haar visie erop laten we maar zeggen.
In je conclusie kan ik me echter wel in vinden.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #73 Gepost op: 20 februari 2015, 20:43:12
Gekibbel of het poldermodel in extremis, hoe je het ook noemen wilt...
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #74 Gepost op: 20 februari 2015, 23:52:04
Citaat van: Fletwed link=msg=1331922 date=1424382886
Welke uitspraken van mij zouden niet te staven zijn?


Deze:
''Ligt er toch aan, of ze nog gereanimeerd zijn, geplankt zijn etc''

en deze:
''Een overledene, waarbij omstanders ook al weten dat persoon is overleden wordt niet met ambulance afgevoerd. Tuurlijk houdt je mensen voor de gek, dat iedereen met ambu is afgevoerd, dus dat er op plek van ongeval geen slachtoffers zijn overleden... De mensen die er bij hebben gestaan, weten ook dat slachtoffer overleden is en gaat snel in een dorp, als je dan rare verhalen wil verspreiden moet je inderdaad dus ambu vervoer doen en niet een rouwauto volgens jou?  :o ''

niet te staven met enig relevant bewijs.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #75 Gepost op: 20 februari 2015, 23:54:12
Citaat van: CM link=msg=1332167 date=1424446572
Beste mensen,

Na 4 pagina's gekibbel mogen we nu constateren dat een ambulance, in principe, niet voor overledenen bedoeld is maar dat het in de praktijk maatwerk blijft?

Zou een hoop bandbreedte schelen...

CM

Inderdaad,  ''much ado about nothing'' zoals een bekend Engels schrijver ooit zei  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #76 Gepost op: 21 februari 2015, 00:27:05
Citaat van: Red link=msg=1331465 date=1424207542
Als men al heeft bevrijd, of heeft gered dan is het de vraag of het noodzakelijk is voor het onderzoek om de overledene ter plaatse te houden. (maar die beslissing ligt bij de politie)
Fout, in eerste instantie ligt die bij de lijkschouwer tweedens bij de OvJ pas daarna bij de politie.
Eerst genoemde kan het nodig vinden dat verplaatsing tbv lijkschouwing nodig is voor sporen veiligstelling.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #77 Gepost op: 21 februari 2015, 01:23:33
Citaat van: HIT link=msg=1332283 date=1424474825
Fout, in eerste instantie ligt die bij de lijkschouwer tweedens bij de OvJ pas daarna bij de politie.
Eerst genoemde kan het nodig vinden dat verplaatsing tbv lijkschouwing nodig is voor sporen veiligstelling.
Oh? Vertel mij dan eens waar dat staat. En kan je je laatste zin toelichten, want die is op meerdere wijzes te interpreteren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.