GRIP 1 Zeer grote brand (woning) Beeklaan - Den Haag 23-09-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (woning) Beeklaan - Den Haag 23-09-2014  (gelezen 10021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 27 september 2014, 12:33:27
Citaat van: JJ75 link=msg=1298529 date=1411811534
Maar als het mis gaat en je hebt je niet aan die onmogelijke richtlijnen gehouden dan heb je wel de poppen aan het dansen.
Alleen zijn het richtlijnen, en die dien je zoveel als mogelijk te volgen. En je kunt je voorstellen dat in geval van een stormschade de richtlijnen wel gevolgd worden. Maar in geval van brand die richtlijnen zoveel als mogelijk worden gevolgd zolang het niet ten koste gaat van de inzet. Richtlijnen zijn leuk, maar als we als brandweer constant en heel precies de richtlijnen zouden blijven volgen zou ons werk onwerkbaar worden.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #31 Gepost op: 27 september 2014, 23:25:49
Citaat van: Gilles link=msg=1298505 date=1411804735
Heeft de brandweer geen tekeningen aan boord van de bovenleiding van de HTM waar ingetekend staat waar de lijnonderbrekers met handschakelaars zitten? Met behulp van die tekeningen (en sleutel) kun je betrekkelijk eenvoudig en snel zelf de betreffende secties van de bovenleiding spanningsloos schakelen.
Ja, dat hebben ze. Maar de districts- en sectieschakelaars zitten door de stad verspreid. Om zo'n segment te schakelen door die schakelaars te bezoeken en te controleren kost zo 15 minuten tot een half uur, en een hoop personeel en voertuigen.

Het eerste wat ik over de porto hoorde van onze Nick was 'tering wat gaat die brand hard'. Eerst schakelen is inderdaad leuk bij stormschade: maar in dit geval....

Peen
Redacteur van


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #32 Gepost op: 28 september 2014, 16:08:09
Citaat van: peen van dienst link=msg=1298620 date=1411853149
Ja, dat hebben ze. Maar de districts- en sectieschakelaars zitten door de stad verspreid. Om zo'n segment te schakelen door die schakelaars te bezoeken en te controleren kost zo 15 minuten tot een half uur, en een hoop personeel en voertuigen.
Ja, dat is ook weer zo. Wat dat betreft hebben "wij van Prorail" het toch wat makkelijker, kan in een paar minuten geregeld zijn.
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!