Grote brand (winkelcentrum) Meidoornplein - Wezep 12-12-2014

Auteur Topic: Grote brand (winkelcentrum) Meidoornplein - Wezep 12-12-2014  (gelezen 15722 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #40 Gepost op: 13 december 2014, 13:39:28
Citaat van: Bert_0341 link=msg=1314105 date=1418469866
>:( >:( >:( >:( >:( >:(

Dat gaat een mooie janboel worden als iedereen zelf maar even met de vrijwilligers gaat bellen.  Daar heb je een speciaal nummer voor, 112 of ander niet spoedeisend nummer waar een meldkamer achter zit en die waarschuwt de hulpdiensten.   Met een dergelijke aktie kun je een hulpverlening/inzet mooi op een verkeerd been zetten.

Zou niet weten wat er mis mee is.. als je het nummer van de kazerne/post hebt en intussen wordt 112 ook al gebeld dan is dat telefoontje alleen maar gunstig voor de hulpverleners, ze zijn immers eerder tp. Maar zoals ik al zei, alleen als je al zeker weet dat 112 ook gebeld wordt.


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #41 Gepost op: 13 december 2014, 13:43:35
Dat wordt wat als fotografen ook nog eens voor meldkamer gaan spelen.
Ken hier ook wel aardig wat vrijwilligers, bel wel met de meldkamer ipv de vrijwilligers, heeft totaal geen meerwaarde of je moet jezelf heel belangrijk vinden.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #42 Gepost op: 13 december 2014, 13:47:41
Citaat van: Martin63 link=msg=1314122 date=1418474615
Dat wordt wat als fotografen ook nog eens voor meldkamer gaan spelen.
Ken hier ook wel aardig wat vrijwilligers, bel wel met de meldkamer ipv de vrijwilligers, heeft totaal geen meerwaarde of je moet jezelf heel belangrijk vinden.
Lees jij wel wat ik in mijn post heb geschreven? Er werd al 112 gebeld, dus de noodzaak is er dan niet voor mij om OOK 112 te gaan bellen? Dat je dan de blusploeg een voorsprong kunt geven door ze in te lichten, dan is dat toch in ieders voordeel?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #43 Gepost op: 13 december 2014, 13:54:37
Citaat van: Bert_0341 link=msg=1314105 date=1418469866
>:( >:( >:( >:( >:( >:(

Dat gaat een mooie janboel worden als iedereen zelf maar even met de vrijwilligers gaat bellen.  Daar heb je een speciaal nummer voor, 112 of ander niet spoedeisend nummer waar een meldkamer achter zit en die waarschuwt de hulpdiensten.   Met een dergelijke aktie kun je een hulpverlening/inzet mooi op een verkeerd been zetten.
112 was al gebeld door salvage, maar daarna duurt het zomaar een minuut of meer voordat de alarmering verwerkt en verzonden is,  maar doordat bekend was dat de alarmering eraan kwam, heeft deze actie de uitruk versneld en wat bedoel je met de hulpverlening/inzet mooi op een verkeerd been zetten ?

Hattemerbroek is in deze omgeving in de wijde omtrek de eerste uitrukkende basisbluseenheid


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #44 Gepost op: 13 december 2014, 13:58:17
Citaat van: Martin63 link=msg=1314122 date=1418474615
..........of je moet jezelf heel belangrijk vinden.

Niet doen, het vergiftigt de discussie dergelijke aanvallen! Iemand kan de beste bedoelingen hebben met zijn handelen. Of het wel of niet verstandig is daar kan je vervolgens over discussieren.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 13 december 2014, 14:22:34
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1314116 date=1418474118
Wat is dit nou weer voor zure reactie dan?

Terwijl de een 112 belt, kan de ander toch even een van de vrijwilligers bellen om te zeggen dat hij alvast naar de kazerne kan gaan (goede bekende van me)? Ik wist nu niet dat ze nog op de kazerne zaten, dus als gevolg daarvan zaten ze allemaal al klaar in de wagen toen de pieper ging. Ik zou echt niet weten, op welke mogelijke manier, dat de inzet van de brandweer zou kunnen beinvloeden - in negatieve zin. Wat je schrijft vind ik dus ook echt complete onzin!  ::)
Ik zie het probleem ook niet. Zolang de TS nog maar binnen blijft en niet uitrukt voor er daadwerkelijk geallarmeerd is, is er geen enkel probleem. Dat heb je nu eenmaal in de ons en kent ons dorpjes, iedereen kent wel iemand bij de brandweer. En nogmaals, zolang de TS maar niet uitrukt voordat er daadwerkelijk geallarmeerd is, is er helemaal niets aan de hand.


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #46 Gepost op: 13 december 2014, 15:49:23
Waarom zou iemand op de stoel van de meldkamer gaan zitten? dat is zijn taak helemaal niet.
Leuk dat je even belt met de vrijwilligers die toevallig nog op de kazerne zitten, jongens er komt een melding aan.
Die zien ze toch ook wel verschijnen op hun pagers?
Waarom dan nog maar eens eventjes voor de melding bellen?
Werkt de AC niet goed? moet je er daarom even achteraan bellen?
Kijk nu weten ze het eerder en kunnen ze alvast in de TS gaan zitten, scheelt weer 1 minuut.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #47 Gepost op: 13 december 2014, 17:22:20
Citaat van: Martin63 link=msg=1314145 date=1418482163
Waarom zou iemand op de stoel van de meldkamer gaan zitten? dat is zijn taak helemaal niet.
Leuk dat je even belt met de vrijwilligers die toevallig nog op de kazerne zitten, jongens er komt een melding aan.
Die zien ze toch ook wel verschijnen op hun pagers?
Waarom dan nog maar eens eventjes voor de melding bellen?
Werkt de AC niet goed? moet je er daarom even achteraan bellen?
Kijk nu weten ze het eerder en kunnen ze alvast in de TS gaan zitten, scheelt weer 1 minuut.

En waarom zou je het niet doen als je weet dat Salvage al met 112 aan de lijn hangt, je geeft zelf al precies aan waar de winst zit, die ene minuut en wellicht is dat net het verschil tussen een oplaaiende brand die je beperken kunt tot een aantal winkels en het geheel plat branden van het gehele winkelcentrum. Zeker gezien de zeer snelle ontwikkeling van de brand in het filmpje als wel het relaas van Stephan zou het zomaar een heel belangrijk minuutje geweest kunnen zijn....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #48 Gepost op: 13 december 2014, 17:46:27
Wat een gezeur om niets. Als ik privé zou bellen  met een brandweerman die ik goed ken dat er een melding aankomt dan doe ik dat want dat is geen overtreding of misdrijf. Waarom zou dat niet mogen. Dat is geen meldkamers spelen maar gewoon een privé gesprek. Er is geen vertraging in de alarmering want 112 werd al gebeld. De brandweer is door dit belletje hooguit eerder ter plaatse wat mij ook niet erg lijkt. Maar sommigen zien graag problemen die er niet zijn. Stefan was nogal duidelijk in zijn verhaal en misschien had hij beter niet gebeld dan had hij foto's gehad van een grotere brand omdat het dan een minuut langer had kunnen opbouwen. Hij koos daar niet voor waarvoor hij van sommigen commentaar krijgt. Ik vind dat hij naar eer en geweten heeft gehandeld en juist ervoor gezorgd dat er niet meer schade is ontstaan.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #49 Gepost op: 13 december 2014, 18:02:39
Citaat van: Peter71 link=msg=1314135 date=1418476954
Ik zie het probleem ook niet. Zolang de TS nog maar binnen blijft en niet uitrukt voor er daadwerkelijk geallarmeerd is, is er geen enkel probleem. Dat heb je nu eenmaal in de ons en kent ons dorpjes, iedereen kent wel iemand bij de brandweer. En nogmaals, zolang de TS maar niet uitrukt voordat er daadwerkelijk geallarmeerd is, is er helemaal niets aan de hand.
Op zich geeft het ook niet, al zou de TS vast gaan rijden, als ze maar niet met OGS gaan rijden en zich aan de verkeersregels houden.
Dan is er nog niets aan de hand.