GRIP 1 (kraan valt op woning bij huwelijksaanzoek) Maria Henegouwenstraat - IJsselstein 13-12-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (kraan valt op woning bij huwelijksaanzoek) Maria Henegouwenstraat - IJsselstein 13-12-2014  (gelezen 21208 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Oh verschrikkelijk, dit gaat weer helemaal viral. Er is een kraan omgevallen waardoor een woning flink is beschadigd. Geen gewonden en de schade word hoe dan ook gerepareerd. Dat gekke gewijs en veroordeel. :S


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Om te stellen dat het nu verloofde stel verantwoordelijk is voor het hele gebeuren is in mijn ogen complete onzin.
De manspersoon heeft om zijn idee te willen uitvoeren de hulp ingeroepen van het kraanbedrijf.
Niemand minder dan het kraanbedrijf is verantwoordelijk om het goed maar vooral VEILIG uit te voeren.
Mocht blijken dat het niet goed en vooral VEILIG kan dan moet men het niet doen.

Je kan deze situatie heel simpel vergelijken met dat ik jou vraag in de Maas te springen.
Alleen ben jij de gene die bepaalt of jij wel of niet springt en als je het doet op welke manier.
Niks meer en niks minder dan dat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik denk dat er een heel verschil is tussen verantwoordelijk en verantwoordelijk zijn.
In de zin het was het idee van de bruidegom in spee, Ja hij is de persoon die het bedacht heeft in die zin is hij verantwoordelijk
In de zin verantwoordelijk / aansprakelijk voor de schade dan is het toch echt de machinist (misschien zelfs wel persoonlijk) en het kraanbedrijf. Uiteindelijk ligt de beslissing tot wel of niet hijsen bij de machinist en bij niemand anders !!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1314414 date=1418593515
Je zou opzich overal een probleem van kunnen maken, maar als je logisch nadenkt ontdek je misschien dat het niet om de juridische verantwoordelijkheid gaat. Anders is het sowieso altijd nog de man. De vrouw wist immers niet eens wat er ging gebeuren.  ;)

Wat een onzin, had dit op een bouwplaats gebeurt had je dan ook gezegd dat het bouwbedrijf en niet het kraanbedrijf aansprakelijk was geweest? Het is de kraanmachinist die de kraan afstempelt toch? De betreffende man in het bakje wist van niks totdat ie een paar meter lager kwam, dat is net zoiets als het omvallen van een boom op een auto....eigen schuld, had je je auto daar maar niet neer moeten zetten?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Als de taxi waarmee ze naar het station / vliegveld zijn gegaan een aanrijding veroorzaakt, gaan we het stel dan ook verantwoordelijk stellen?
Zonder hen had die taxi daar ten slotte niet gereden.  98uiye


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Tegen zo'n belachelijke stelling kunnen we wel meer voorbeelden gaan geven natuurlijk. Bedienen vd kraan is verantwoordelijk. (punt)


duikertje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
en ook de kraanmachinist verteld die avond tegen een verslaggever op tv dat die personenauto eigenlijk wel een beetje in de weg stond, (misschien daarom die niet geheel uitgeschoven stempel....) maar dat hij dacht dat dit wel kon. "achteraf een inschattingsfoutje" aldus het commentaar van de machinist..... :-\


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: PietjePuk link=msg=1314449 date=1418631694
Als de taxi waarmee ze naar het station / vliegveld zijn gegaan een aanrijding veroorzaakt, gaan we het stel dan ook verantwoordelijk stellen?
Zonder hen had die taxi daar ten slotte niet gereden.  98uiye

Als ik een vriend vraag of hij mij ergens heen kan brengen en we krijgen een aanrijding, dan is hij toch verantwoordelijk? Hij is chauffeur/bestuurder dus verantwoordelijk, dat jij dat hem vroeg en passagier bent maakt toch niks uit?

Als jij een jacuzzi koopt en die wordt met een kraan in je tuin geplaatst en de kraan valt om, ben jij toch ook niet verantwoordelijk?

In dit geval is het bedrijf/kraanmachinist verantwoordelijk. Jij neemt een dienst af, meer doe jij niet. Jou kunnen ze niet verantwoordelijk stellen daarvoor.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314462 date=1418637603
Als ik een vriend vraag of hij mij ergens heen kan brengen en we krijgen een aanrijding, dan is hij toch verantwoordelijk? Hij is chauffeur/bestuurder dus verantwoordelijk, dat jij dat hem vroeg en passagier bent maakt toch niks uit?

Als jij een jacuzzi koopt en die wordt met een kraan in je tuin geplaatst en de kraan valt om, ben jij toch ook niet verantwoordelijk?

In dit geval is het bedrijf/kraanmachinist verantwoordelijk. Jij neemt een dienst af, meer doe jij niet. Jou kunnen ze niet verantwoordelijk stellen daarvoor.
Ik mag toch hopen dat je het sarcasme in mijn post begrijpt.  :-X


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Er is genoeg gespeculeerd en er zijn genoeg voorbeelden gegeven over de aansprakelijkheid. Graag weer on-topic verder gaan.