Los van het feit dat er per bedrijf aanvullende functie eisen zijn, denk ik dat een coördinator juist bij onwelwordingen een belangrijke functie heeft.
Opmerking betreffende de alarmering: ik weet niet wat voor richtlijnen er zijn of interne afspraken, maar een alarmering mag niet vertraagt worden doordat er eerst contact moet worden opgenomen met een coördinator.
De getuigen zal 112 moeten bellen en hulp gaan verlenen. Eventuele andere aanwezigen kunnen dan de portiersloge/ coördinator bellen en inlichten. De coördinator kan zorgen dat deuren openstaan, obstakels uit de weg wordt geruimd, er iemand staat om ons op te wachten. Op belangrijke punten binnen het bedrijf waar je mogelijk fout zou kunnen lopen zou ook iemand moeten worden ingezet.. De coördinator kan er zorg voor dragen dat liften gebruiksklaar staan.
Helemaal mooi is het als de coördinator ons aanvullende informatie kan geven. Het komt regelmatig voor dat er al naar het thuisfront gebeld is, men zou dan gelijk naar medicijngebruik kunnen vragen. Het hoeft niet tot in details, maar “een harttablet”of “iets tegen de suiker”kan al een belangrijke aanwijzing zijn.