Politie sluit tweehonderd bureaus

Auteur Topic: Politie sluit tweehonderd bureaus  (gelezen 21161 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 15 december 2014, 19:37:44
Uit de krant:
Politie ziet kansen bij sluiting helft politiebureaus

Ook in Groningen gaan na volgend jaar politiebureaus dicht. Dat hangt samen met een besluit van de nationale politie, om landelijk tweehonderd politiebureaus te sluiten en deels te vervangen door steunpunten.

Dat gaat niet gepaard met ontslagen, wel in veranderingen in het werk. Zo zal de sluiting voor 'meer blauw op straat' moeten zorgen. Politiewoordvoerder Pieter Boomsma blijft ondanks de sluitingen positief: 'In de veiligheid en de toekomstige dienstverlening zijn er juist meer mogelijkheden om contacten met mensen te leggen en aangiften op te nemen. En collega's kunnen naar woningen gaan van mensen die niet in staat zijn om naar de nog geopende politiebureau's te gaan.'

'Bezuinigingen spelen inderdaad een rol, maar een politiebureau is niet altijd noodzakelijk om onze dienstverlening in te vullen. Maar nogmaals, voor eind 2015 gaat er geen bureau dicht', aldus Boomsma.
DvhN 15 december 2014
... politie ziet kansen. Jaja meer politie op straat. Bureaus gaan dicht en we gaan meer naar de mensen toe om aangiftes op te nemen. Wat krijg je daardoor? Veel meer reisbewegingen. Meer tijdverspilling.  En je hebt veel meer voertuigen nodig. Oja: die zijn er niet!!

Waardeloos plan. Nu al hebben we slechts 3 bureaus in een gebied ten grote van de provincie Utrecht. Dat wordt nog minder?

duikertje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #31 Gepost op: 15 december 2014, 21:34:50
En hoeveel jaar is het eigenlijk al weer geleden dat we die kreet "meer blauw op straat"hoorden? En daar is toen ook niet veel van terecht gekomen..... :-\

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #32 Gepost op: 15 december 2014, 21:48:38
Citaat van: koenb link=msg=1314588 date=1418666166
Als ik kijk naar onze situatie zal de bezetting op RBT bureau verdubbelen. Er zal plaats gemaakt moeten worden voor ongeveer 200 kluisjes en 20 voertuigen en motoren extra. Hier is op dit moment geen capaciteit voor, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

Aankloten de eerste jaren.   >:(

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 15 december 2014, 21:50:26
Wel nee.

Auto's en motoren afstoten.

Opgelost.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #34 Gepost op: 15 december 2014, 22:19:14
Citaat van: Diamondback link=msg=1314627 date=1418676626
Wel nee.

Auto's en motoren afstoten.

Opgelost.

en dan? Voetsurveillance?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #35 Gepost op: 15 december 2014, 22:36:08
Wel nee. Naast overtollig materieel komt er vervolgens ook overtollig personeel. Maar dat is heel normaal bij een reorganisering.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 15 december 2014, 22:40:15
Citaat van: Diamondback link=msg=1314652 date=1418679368
Wel nee. Naast overtollig materieel komt er vervolgens ook overtollig personeel. Maar dat is heel normaal bij een reorganisering.
Goed, ik ga er vanuit dat het allemaal sarcastisch is, maar kunnen we nu weer inhoudelijk verder discussiėren?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 15 december 2014, 22:40:53
Citaat van: koenb link=msg=1314588 date=1418666166
Als ik kijk naar onze situatie zal de bezetting op RBT bureau verdubbelen. Er zal plaats gemaakt moeten worden voor ongeveer 200 kluisjes en 20 voertuigen en motoren extra. Hier is op dit moment geen capaciteit voor, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
Zeer herkenbaar.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 15 december 2014, 23:08:18
Citaat van: koenb link=msg=1314471 date=1418638414

Het lijkt mij niet echt prettig om aangiftes met je smartphone te typen. Betere uitkomst zou een mobiele werkplek zijn zoals een keer in een artikel in 24/7 stond. Kan deze alleen niet zo gauw vinden.

Nee de huidige situatie van een aangifte ter plaatse opkalken in een boekje en in concept laten tekenen; dat is lekker werkbaar. Geef mij maar een smartphone waarmee ik de aangiftes/getuigenverklaringen die ik nu in concept opneem (mishandeling in de horeca bijvoorbeeld), direct digitaal kan opnemen. Scheelt ook overtikken op het bureau.

Bij ons in de gemeente zijn inmiddels 2 van de 3 bureau's dicht voor publiek. Scheelt in een reguliere dienst in principe al 3 a 4 man executief personeel wat normaal belast was met openhouden bureau, dat nu ingezet kan worden op straat.

Tot zover het positieve; ik ben er van overtuigd dat mensen die normaal moeite namen om naar een politiebureau te gaan, dit nu niet meer doen omdat het bureau te ver weg is. Een van de gesloten bureau's lag in een wijk met veel ouderen. Die gaan echt niet naar het hoofdbureau een aantal kilometer verderop. Geldt ook voor het andere bureau in een wijk met veel allochtonen en 'simpelen' (met alle respect). Die gaan niet naar het bureau dat bekend staat als het hoofdbureau, nee die gingen liever naar "hun" bureautje in de wijk...

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 15 december 2014, 23:13:54
Is er ook tezien wat er in Brabant-Noord bedoel Oost-Brabant overblijft?