Politie sluit tweehonderd bureaus

Auteur Topic: Politie sluit tweehonderd bureaus  (gelezen 20767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #70 Gepost op: 11 februari 2016, 11:33:18
Citaat van: oma link=msg=1405655 date=1455171217
Hoezo zijn er meer dienstauto's nodig? Je kan toch ook per bakfiets de reisbewegingen maken met je politievriendjes?
Hoofddorp-Halfweg is best een eind per bakfiets..
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #71 Gepost op: 11 februari 2016, 12:29:00
Citaat van: quattromontanes link=msg=1405710 date=1455186798
Hoofddorp-Halfweg is best een eind per bakfiets..

Waar gaat het om dan? Reisbeweging in kader van noodhulp of de reisbeweging van politiemedewerkers van en naar werk (forensenverkeer)?


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #72 Gepost op: 11 februari 2016, 12:43:01
Zover ik het kan zien en inzien,beiden. En als ik dan zie dat de afstanden bij noodhulp op het platteland steeds groter worden door de sluiting van de bureau's.
Even als het doen van aangifte of op een andere manier de politie te bereiken, wordt de reisbeweging voor de mensen, en met name de ouderen, steeds groter.Voor de ouderen ook daar de busverbindingen ook steeds slechter worden.
Bij instappen begint de inzet.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #73 Gepost op: 11 februari 2016, 12:47:16
De eerste collega die woon-werkverkeer met een dienstvoertuig aflegt moet ik nog tegenkomen. De korpsleiding kan wellicht beschikken over dienstvoertuigen (al dan niet met chauffeur) voor dit soort zaken, maar de normale diender zeker niet. Die maakt enkel gebruik van dienstvoertuigen voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden.
Senior GGP / Oost-Brabant


daniel

  • Student IVK
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #74 Gepost op: 11 februari 2016, 13:12:22
De Tweet op zich klinkt best alarmerend. Maar gelijktijdig zegt deze Tweet ook helemaal niks zonder alle informatie op tafel te hebben.

In de reactie van minister van der Steur naar aanleiding van de vragen van mevr. Kooiman met betrekking tot voldoende beschikbaarheid van dienstvoertuigen heeft de minister gereageerd dat de beschikbaarheid en inzetbaarheid van voldoende dienstvoertuigen let wel voor de primaire politietaak vanzelfsprekend is.

Het stukje over het Strategisch Voertuigenplan is ook zeker interessant:
Citaat van: 29 628 nr. 605 [url=http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2016D02895&did=2016D02895
http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2016D02895&did=2016D02895[/url]]Een recent door de politie uitgevoerde analyse laat zien dat de politievoertuigen ongelijk verdeeld zijn over de politie-eenheden. De uitkomst van de analyse laat ook zien, dat er landelijk geen sprake is van een tekort maar dat een betere verdeling over de politie-eenheden noodzakelijk is. Om de beschikbare voertuigen beter binnen de politieorganisatie te verdelen stelt de korpschef binnenkort een Strategisch Voertuigenplan voor de periode 2016–2020 (SVP) vast. Het SVP is een strategische visie op voertuigen, vervoer en mobiliteit van de politie en beschrijft daartoe de strategische beleidsuitgangspunten. Een belangrijk element hierin is het onderscheid dat de politie maakt tussen de primaire en secundaire vervoersbehoefte. De vervoersbehoefte, die voortvloeit uit de primaire taken van de politie (opsporing en hulpverlening) krijgt in het SVP voorrang boven de secundaire vervoers-behoefte, die dient ter ondersteuning van het primaire proces. De focus zal hierbij gericht blijven op een betere beschikbaarheid van politievoertuigen, waaronder gebruik door de wijkagent. In dit SVP zal een formule en verdeling worden opgenomen om te komen tot een betere beschikbaarheid en verdeling van politievoertuigen. De politie zal vanaf 2016 op basis van het SVP de beschikbare voertuigen beter verdelen, begin 2017 is dit afgerond.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #75 Gepost op: 11 februari 2016, 13:21:45
Citaat van: Nick link=msg=1405729 date=1455191236
De korpsleiding kan wellicht beschikken over dienstvoertuigen (al dan niet met chauffeur) voor dit soort zaken...
Is dit speculaas of feiten? Ik heb zelf nog nooit gehoord van korpsleiding die woon-werkverkeer in dienstauto doet.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #76 Gepost op: 11 februari 2016, 14:02:23
Citaat van: LSPD link=msg=1405732 date=1455193305
Is dit speculaas of feiten? Ik heb zelf nog nooit gehoord van korpsleiding die woon-werkverkeer in dienstauto doet.

Met 'wellicht' wilde ik aangeven dat het mogelijk is. Ik weet niet hoe dit nu met de NaPo is geregeld. Onze voormalige regionale korpschef beschikte hier in ieder geval wel over. Als je googled op dit onderwerp kom je diverse artikelen tegen, maar toegegeven: die zijn niet recent.
Senior GGP / Oost-Brabant


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #77 Gepost op: 11 februari 2016, 14:03:02
Is dit speculaas of feiten? Ik heb zelf nog nooit gehoord van korpsleiding die woon-werkverkeer in dienstauto doet.
Ja zeker wel. Bij een bepaalde functie/schaal krijgt men de beschikking over een eigen dienstauto.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #78 Gepost op: 11 februari 2016, 14:08:27
Hoezo zijn er meer dienstauto's nodig? Je kan toch ook per bakfiets de reisbewegingen maken met je politievriendjes?
In mijn werkgebied in Drenthe zijn 4 bureaus. 3 ervan gaan sluiten. Er komt 1 hoofdlocatie.
De collegas die dienst moeten doen in hun oude werkgebied hebben allemaal een dienstauto nodig.
De wijkagenten die eerder op fiets het bureau uitstappen en de wijk in fietsen, moeten nu eerst 15 km rijden voordat zij uberhaupt in hun wijk zijn.
Dit zijn maar enkele voorbeelden.

Woon werkverkeer door collegas op de werkvloer gebeurd niet in een dienstauto. Dat is voor eigen rekening.

Bakfietsen hebben we daarnaast niet en mogen ook niet zomaar aangeschaft worden. Dat zal indien gewenst eerst aanbesteed moeten worden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #79 Gepost op: 11 februari 2016, 14:54:28
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405746 date=1455196107
In mijn werkgebied in Drenthe zijn 4 bureaus. 3 ervan gaan sluiten. Er komt 1 hoofdlocatie.
De collegas die dienst moeten doen in hun oude werkgebied hebben allemaal een dienstauto nodig.
De wijkagenten die eerder op fiets het bureau uitstappen en de wijk in fietsen, moeten nu eerst 15 km rijden voordat zij uberhaupt in hun wijk zijn.
Dit zijn maar enkele voorbeelden.

Woon werkverkeer door collegas op de werkvloer gebeurd niet in een dienstauto. Dat is voor eigen rekening.

Bakfietsen hebben we daarnaast niet en mogen ook niet zomaar aangeschaft worden. Dat zal indien gewenst eerst aanbesteed moeten worden.

Het zou ook een optie kunnen zijn als de politiemensen in Drenthe de dienstfiets inleveren bij een politiebureau in de grote stad en een dienstauto mee terug nemen naar Drenthe?