Politie sluit tweehonderd bureaus

Auteur Topic: Politie sluit tweehonderd bureaus  (gelezen 20641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 11 februari 2016, 15:38:35
Citaat van: oma link=msg=1405756 date=1455198868
Het zou ook een optie kunnen zijn als de politiemensen in Drenthe de dienstfiets inleveren bij een politiebureau in de grote stad en een dienstauto mee terug nemen naar Drenthe?

Er is maar één oplossing, deze minister van der Steur z.s.m. uit z'n functie zetten en frisse er voor terug. Het is  en blijft één groot toneelstuk bij deze oranje gekleurde mensen .Prima plek voor b.v. Louis Bontes een echte politieman  O0

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #81 Gepost op: 11 februari 2016, 15:49:26
Citaat van: Maxell01 link=msg=1405767 date=1455201515
Er is maar één oplossing, deze minister van der Steur z.s.m. uit z'n functie zetten en frisse er voor terug. Het is  en blijft één groot toneelstuk bij deze oranje gekleurde mensen .Prima plek voor b.v. Louis Bontes een echte politieman  O0

Want een politieman in staat een ministerie aan te sturen met 10.000den ambtenaren? Het ministerie is wel iets meer dan alleen politie. De minister vervangen gaat niets veranderen, "politieke wil" wel.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 11 februari 2016, 15:49:36
Citaat van: Maxell01 link=msg=1405767 date=1455201515

Ik weet het niet of de minister helemaal ongelijk heeft. Ik vind het op zich wel getuigen van behoorlijk bestuur om zorgvuldig met belastinggeld van burgers om te gaan.

CopVR3 geeft aan dat in zijn werkomgeving momenteel nog agenten het werk doen op de fiets. Het is logisch dat deze mensen dat niet meer kunnen doen als ze verder weg zitten op een een bureau.

Ik zou het een slechte zaak vinden als men dan zegt kwak er maar een bak geld tegen aan om de politiemensen in Drenthe een auto te geven zonder eerst te kijken of er in grotere steden niet te veel dienstauto's zijn.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 11 februari 2016, 15:54:39
Citaat van: RemRoof link=msg=1405769 date=1455202166
Want een politieman in staat een ministerie aan te sturen met 10.000den ambtenaren? Het ministerie is wel iets meer dan alleen politie. De minister vervangen gaat niets veranderen, "politieke wil" wel.

RemRoof

De politie heeft nu een uiterst ervaren topambtenaar als nationaal opperhoofd. De beste man zit er vermoedelijk veel langer dan een minister van justitie.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #84 Gepost op: 11 februari 2016, 15:56:34
Citaat van: oma link=msg=1405771 date=1455202479
De politie heeft nu een uiterst ervaren topambtenaar als nationaal opperhoofd. De beste man zit er vermoedelijk veel langer dan een minister van justitie.

Dat is evident, iets met "4de macht". ;)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 11 februari 2016, 16:09:01
Citaat van: oma link=msg=1405723 date=1455190140
Waar gaat het om dan? Reisbeweging in kader van noodhulp of de reisbeweging van politiemedewerkers van en naar werk (forensenverkeer)?
Van en naar mijn werk rijd ik in mijn privé auto.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 11 februari 2016, 17:12:17

Ik zou het een slechte zaak vinden als men dan zegt kwak er maar een bak geld tegen aan om de politiemensen in Drenthe een auto te geven zonder eerst te kijken of er in grotere steden niet te veel dienstauto's zijn.
Nou ja er komt ook geld vrij bij het afstoten van panden... dat is 1 optie.

Er is eigelijk op nagenoeg alle bureaus een tekort aan voertuigen. Het takenpakket van de politie (waarvan veel door Den Haag opgelegd) is de laatste 15 jaar zo enorm gegroeid dat automatisch veel meer reisbewegingen gemaakt moeten worden dan voorheen. Het is allang niet meer alleen surveillance doen, meldingen rijden en boeven vangen...

Ons voertuigplan dateert van de rijks/gemeentepolitie-tijd en is daar sindsdien niet op aangepast...

Een auto uit de stad naar Drenthe halen is een idee als er een overschot zou zijn op dat andere bureau. Daar is geen sprake van...

Op papier ziet het er allemaal leuk uit maar in de praktijk blijkt het vaak iets anders te werken.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #87 Gepost op: 11 februari 2016, 17:40:09
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405793 date=1455207137
Nou ja er komt ook geld vrij bij het afstoten van panden... dat is 1 optie.

Grinnik....

Hoeveel was er ook alweer begroot voor de financiering tot de tot stand koming van de nationale politie en hoe ver is het tekort op die begroting ondertussen opgelopen...?

Die pandjes gaan dat tekort niet oplossen, me hearties.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #88 Gepost op: 11 februari 2016, 19:29:19
Citaat van: Thor link=msg=1405707 date=1455186257
Het lijkt mij iets zinvoller om te discussiëren over te weinig of te veel politievoertuigen en het nut,de noodzaak om meer gebruik te maken van de voertuigen.

Overigens Politie op de autosnelweg is een uitstervend ras, je komt ze niet of nauwelijks tegen.
Gelukkig zaten die agenten in Amsterdam wel in een auto, als de omstanders niet te water waren gegaan om die vrouw en het kind te redden waren die agenten
met de auto  mogelijk nog op tijd geweest om te water te gaan.

Die auto te water was in de wijk waar ik werk. Wij hebben 175FTE en welgeteld 4 Tourans, 2 bussen en 4 krakkemikkige "bikes" 1 van die bussen wordt gebruikt door wijkagenten en vaak is 1 Touran wel bij de werkplaats voor onderhoud of wat dan ook.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #89 Gepost op: 11 februari 2016, 19:56:23
Citaat van: AureliusM link=msg=1405827 date=1455215359
Die auto te water was in de wijk waar ik werk. Wij hebben 175FTE en welgeteld 4 Tourans, 2 bussen en 4 krakkemikkige "bikes" 1 van die bussen wordt gebruikt door wijkagenten en vaak is 1 Touran wel bij de werkplaats voor onderhoud of wat dan ook.

Dan weet jij waarschijnlijk wel waarom die pitauto nadat een agent was uitgestapt,om hulp te bieden, heel snel wegreed.