GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 100527 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

• Senior gebruiker
Nieuwe update vragen/antwoorden (13.35 uur)
http://www.roermond.nl/brandroermond

Veranderingen t.a.v. eerdere versies:
Citaat
Hoe kom je met OV toch in Roermond?
Met de trein is het niet mogelijk op dit moment. De bussen rijden wel tot aan het centrum.
Inzameling afval in het afgezette gebied
Ik heb mijn duobak/ emmer/ zakken plastic verpakkingen buiten gezet, wanneer wordt ingezameld?
Het is nog niet bekend wanneer inzameling plaatsvindt. Houd de gemeentelijke berichtgeving in de gaten.
Kan ik mijn container/ plastic zakken binnen zetten en zelf schoon maken?
Nee, laat uw container en plastic zakken buiten staan en maak deze niet zelf schoon.
Op mijn auto liggen roetdeeltjes en mogelijk asbestdeeltjes. Zijn deze gevaarlijk? Wat moet ik daarmee doen?
Verwijder de deeltjes niet zelf, maar rijdt naar een ontsmettingspunt aan de rand van het centrum en laat uw auto daar afspuiten. Of rijdt naar een wasstraat.

http://www.roermond.nl/organisatie/brandroermond/20141217_0500_Besmet_gebied.pdf
ik heb geen vergelijkingsversies over kaart aanpassingen. Dit hoort bij de laatste versie.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

bart007

• Senior gebruiker
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   2 minuten geleden
Persconferentie vindt vandaag plaats om 15.45 uur.
Locatie is Foroxity Roermond (zaal: Lounge)
Adres is Kazerneplein 4 in Roermond.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Pino112

• Senior gebruiker

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
1Limburg @1Limburg
De hulpdiensten in Roermond dragen geen beschermende kleding. 'Ze zijn niet goed wijs', zegt een asbest-expert.
http://www.1limburg.nl/asbest-roermond-opgeruimd-zonder-bescherming-ze-zijn-gek
1:04pm · 17 Dec 2014

RAdeR

• Senior gebruiker

RAdeR

• Senior gebruiker
Gemeente Roermond @roermondnieuws
Persconferentie i.v.m. de brand. bit.ly/13bA61x Persconferentie vindt vandaag plaats om 15.45 uur.
2:41pm · 17 Dec 2014 ·

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Eigenlijk niks nieuws gezegd op de persconferentie....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

RAdeR

• Senior gebruiker
Veiligheidsregio LN
@vr_ln

Vanavond om 19 uur in Oranjerie infobijeenkomst voor bewoners binnenstad #Roermond over maatregelen na brand waarbij asbest vrij kwam.
4:08pm · 17 Dec 2014

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Ongeveer 2000 M2 asbesthoudend dak
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: RAdeR link=msg=1315089 date=1418828349
1Limburg @1Limburg
De hulpdiensten in Roermond dragen geen beschermende kleding. 'Ze zijn niet goed wijs', zegt een asbest-expert.
http://www.1limburg.nl/asbest-roermond-opgeruimd-zonder-bescherming-ze-zijn-gek
1:04pm · 17 Dec 2014
Een asbestexpert die probeert zelf een cent er aan te kunnen verdienen met zijn eigen bedrijf. ::)
Nu weet ik niet of het gisterenavond en vannacht ook in Roermond heeft geregend, zoja dan is de kans op verwaaiing al heel erg klein vanwege die regen. En de hele kleine deeltjes die echt gevaarlijk zijn voor de longen vindt je al helemaal niet meer terug, die worden mee genomen door de rook en hitte van de brand. De andere delen ga je echt niet inademen. 998765