GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 99370 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Ultra link=msg=1315153 date=1418842619
Zijn volgens mij archiefbeelden die er gebruikt zijn. Want als ik me niet vergis staan die kaartenautomaten daar niet meer.

Het zijn inderdaad archiefbeelden, daar staan nog kaartenautomaten maar dit zijn nog de oude automaten, waar nog een echt papieren kaartje uit kwam.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Het viel me zonet trouwens op (moest weer richting huis) dat ze in het gebied alle rioolputten ook aan het leegzuigen zijn. En bij 2 ontsmettingsposten stonden zuigwagens van de rioolreinigingsdienst de put leeg te zuigen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Ik heb vandaag wel meer mensen met een mondkapje/masker door het gebied zien lopen. Ik ben zeker geen asbest expert maar ik kan me niet indenken dat zo'n simpel bouwmarkt of ziekenhuismasker de asbestdeeltjes tegen kan houden.

vanochtend om 06:00 uur heb ik geen enkele brandweerman met bescherming gezien terwijl hij de auto's aan het afspuiten was. Dat was gelukkig wel anders toen ik in de middag terugkwam. Toen droegen ze allemaal filtermaskers omdat er mogelijk asbestdeeltjes werden verspreid terwijl ze met de waterstraal de auto's afspoten.


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Citaat van: bart007 link=msg=1315167 date=1418846763
Wat ik begreep uit één van de journaaluitzendingen was:
Juist door de regen is de asbest snel naar beneden gekomen! en
Het is nu een "kleverige substantie" die op het wegdek zit; wanneer dit droogt wordt het weer los- en stuk-gereden en daardoor een potentieel gevaar.
Klinkt reëel nietwaar?

Weet je wat het probleem is, elk nieuwsprogramma haalt er nu allemaal een asbest 'expert' erbij die zijn mening geeft over de situatie. De een zegt dit en de andere juist het tegenovergestelde. Dit is voor inwoners van Roermond niet echt duidelijk.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandweer LN ‏@brandweerln 4 min
Vanaf 22.30 uur ligt de woordvoering incident brand Steelhaven bij de VRLN, bereikbaar onder nummer 088-11 90 155.


yaelvantol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
  • www.112Schouwen.nl
    • www.112schouwen.nl
UPDATE: ook morgen stoppen er waarschijnlijk de gehele dag geen treinen op het station.

Bron: https://breakingnewsnl.wordpress.com/2014/12/16/grote-brand-loods-jachthaven/


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Peter71 link=msg=1315155 date=1418843146
Defensie had hier zeer zeker iets in kunnen betekenen. Zeker bij dit soort langdurige zaken moet je als brandweer eigenlijk dit soort zaken wegzetten bij een bedrijf of defensie, zodat de brandweer zelf de eenheden weer kan inzetten waar ze voor bedoeld zijn.

De defensie-eenheden zijn voor CBRN bedoelt, en leveren op dat gebied capaciteit die civiele partners niet hebben. Asbest is echter absoluut geen onbekende in de civiele ontsmettingswereld dus dat kan gewoon door een civiele partner uitgevoerd worden.

Er zijn regels over, en een van die regels is dat defensiebijstand alleen mag als de civiele markt de expertise of de acute capaciteit niet heeft (of als er sprake is van trainingswaarde). Dit incident valt, zeker na een dag, niet onder deze noemer.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
@vr_ln Veiligheidsregio LN
Vanaf 23.30 uur ligt de perswoordvoering incident brand Steelhaven #Roermond bij de VRLN, bereikbaar onder nummer 088-11 90 153.


@1Limburg 1Limburg
Roermond: van brand naar asbestramp. www.1limburg.nl/roermond-van-brand-naar-asbestramp pic.twitter.com/2VdPtulYOe
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel