GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 97323 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Ultra link=msg=1315186 date=1418848866
Ik heb vandaag wel meer mensen met een mondkapje/masker door het gebied zien lopen. Ik ben zeker geen asbest expert maar ik kan me niet indenken dat zo'n simpel bouwmarkt of ziekenhuismasker de asbestdeeltjes tegen kan houden.

Hangt van het type masker af hoe effectief ze zijn. Er worden maskers verkocht als stofmasker die alleen bedoeld zijn als bescherming tegen spattend water. Toch zal ieder masker een bepaald percentage stof/asbest opvangen.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
p2kflex
19:12:07 17-12-14-ALPHA-mededeling; leden ontsmettingseenheid telefonisch contact opnemen met coordinator.
0103002BRW Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland (LTFO Ontsmettingseenheid)


Inmiddels onderweg naar Roermond.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Best vreemd en opvallend: treinen mogen in Roermond niet stoppen ivm het asbest wat mogelijk op de sporen en perrons ligt. Maar de intercity's rijden er met volle snelheid langs. Niet door t station zelf maar over het 1e spoor buiten de perrons. Dan waait toch mogelijk asbest op en verspreid je dit meer juist?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1315245 date=1418894438
Best vreemd en opvallend: treinen mogen in Roermond niet stoppen ivm het asbest wat mogelijk op de sporen en perrons ligt. Maar de intercity's rijden er met volle snelheid langs. Niet door t station zelf maar over het 1e spoor buiten de perrons. Dan waait toch mogelijk asbest op en verspreid je dit meer juist?

Klopt, de zuiging achter en onder de trein kan dit honderden meters meenemen. Het is zelfs niet ondenkbaar dat het vochtige asbest tegen de trein blijft plakken en dagen mee blijft rijden. Aan de andere kant, vroeger hadden treinen asbest remschoenen...
A train can never carry as much as the track beneath it.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Laat dan de treinen stapvoets rijden ofzo door het gebied, minder kans dat er asbest wordt meegenomen door de trein.

Ook zoiets leuks: Opa heeft boodschappen gedaan met de auto (woont in het gebied) en is dus weer terug het gebied ingereden met de auto, die staat nu weer mooi in de garage. Nu is over paar dagen die noodverordening opgeheven en opa gaat dan weer opstap met de auto waar misschien wel asbest onder/aan zit. Worden dit soort "problemen" ook getackeld?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln 6 min
#roermond De mensen in witte pakken dragen die preventief omdat ze dagelijks met #asbest werken conform de Arbowet. http://www.roermond.nl/brandroermond
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln 26 min
Er is geen direct gevaar voor de volksgezondheid als u de adviezen rond de voorzorgsmaatregelen opvolgt: http://www.roermond.nl/brandroermond
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln 5 uur
Beleidsteam onder leiding van burgemeester komt om 8.30 uur bijeen. Daarna volgt meer informatie over opruimen asbest. #Roermond #asbest
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


RobertW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Rond 9:30 is ook de "technischer Zug" van het THW uit Erkelenz (D) gealarmeerd voor assistentie in Roermond.


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Citaat van: bart007 link=msg=1315173 date=1418847637
1Limburg ‏@1Limburg  8 minuten geleden
Hulpdiensten in Roermond hebben dinsdagavond besloten om de alarmsirene niet te laten afgaan, om paniek te voorkomen. http://www.1limburg.nl/geen-sirene-roermond-om-paniek-te-voorkomen
Ben ik de enige die dit heel raar vindt? Volgens die redenering kun je de palen beter gewoon weghalen, de bevolking raakt immers ten allen tijde in paniek als ze de loei horen. Als je instructie is 'Bij sirene; ga naar binnen en ramen en deuren sluiten' en je vervolgens de sirene niet gebruikt om mensen hun ramen en deuren te laten sluiten sla je de plank in mijn ogen een beetje mis.


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Wat ik begrepen heb is dat het getroffen gebied velen malen kleiner was dan het gebied waar de sirenes af zouden gaan. Met andere woorden, als ze de sirenes aan hadden gezet dan werden ook wijken waar geen gevaar was worden gewaarschuwd, dat voor paniek zou kunnen zorgen.


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Politie start onderzoek naar oorzaak brand

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/18/10-politie-start-onderzoek-naar-oorzaak-brand.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Laatste update: 18-12-2014 | 11:27

Roermond -
Een Team Grootschalige Opsporing van de politie is gestart met een uitgebreid onderzoek naar de oorzaak van de brand van de loodsen bij jachthaven Het Steel. Bureau Forensische Opsporing stelt een onderzoek in op locatie. Er is een team van ongeveer twintig rechercheurs bezig met technisch en tactisch onderzoek.
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.