GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 97412 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Hmm, ze hebben net alles opgehaald van wat ze hier hadden neergezet. Waar het nu heen is? Geen idee. Straks een rondje fietsen/lopen. Kijken of ik de containers en alles terugvind.

Persconferentie meldde dus vanaf 19.30 weer treinen die stoppen in Roermond en morgen vanaf 11.00 de binnenstad weer open en bereikbaar. We wachten af!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Veiligheidsregio LN
Nieuwsbericht ... Roermond: Gefaseerde openstelling binnenstad Roermond myl.nu/3I
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
MELDING:  ROERMOND: GEFASEERDE OPENSTELLING BINNENSTAD ROERMOND ROERMOND
Details Mediabericht 811 uit regio: Limburg-Noord
Gefaseerde openstelling binnenstad Roermond

De wegen rondom het treinstation in Roermond zijn vrij van asbest. Na het weghalen van de afzetting is het gebied vanaf 19.00 uur vanavond weer vrij toegankelijk. Het asbest kwam vrij bij een brand bij jachthaven het Steel.

Station en kernwinkelgebied
Vanaf 19.00 uur stoppen dus ook de treinen op Station Roermond hier weer. De afgezette gebieden in de binnenstad zijn dan nog niet bereikbaar. Vrijdagmorgen en –middag komen delen van de binnenstad weer vrij. Het kernwinkelgebied (nummer 2 op de kaart) is naar verwachting vrijdag na 11.00 uur bereikbaar.

Met behulp van extra licht werken asbestsaneerders ook vannacht door om de gebieden met asbest zo spoedig mogelijk weer toegankelijk te maken.  Morgenochtend volgt bij daglicht een laatste controle. Als die succesvol verloopt dan worden de gebieden vrij toegankelijk.

De gebieden die vrij toegankelijk worden zijn echter nog niet asbestvrij. Dat wil zeggen dat er nog wel asbest ligt op privéterreinen, zoals op daken, in tuinen en dergelijke. Bezoekers van het gebied dienen hier rekening mee te houden. Mensen die dit gebied betreden of in aanraking komen met asbest moeten hun schoenen en handen  reinigen met water, zodat de asbestdeeltjes afspoelen.

Planning

De gedetailleerde planning is als volgt:

Prioriteit 1: omgeving station, spoorrails en openbaar verhard gebied:
-> 18 december, eind van de middag/begin van de avond weer toegankelijk (inclusief Singel)

Prioriteit 2: winkelgebied binnenstad:
-> vrijdag 19 december in de ochtend

Prioriteit 3: resterend gedeelte binnenstad binnen de Singelring ten noord-oosten van winkelgebied:
->vrijdag 19 december begin van de middag

Prioriteit 4: hoofdstructuurwegen (Singelring en Burg. Geuljanslaan):
-> vrijgegeven als gebied 2 klaar is

Prioriteit 5 : gebied tussen de hoofdstructuurwegen:
->zaterdagochtend 20 december

Prioriteit 6: gebied ten westen van Biss. Lindanussingel:
->zaterdagochtend 20 december (openbaar gebied en toegangspaden tot voordeur van woningen en bedrijven). Voor overige percelen volgt planning.

Prioriteit 7: erven, tuinen, kerstversiering en daken in de volgorde van bovenstaande prioritering.
->planning volgt.

Prioriteit 8: waterbodem:
->na afronding werkzaamheden.

Veiligheidsregio Limburg-Noord (088-1190111 )  18-12-2014 18:06:51

bron: https://www.regiomeldingen.nl/melding-detail.php?det=811&vr=23
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1315415 date=1418921532
Hmm, ze hebben net alles opgehaald van wat ze hier hadden neergezet. Waar het nu heen is? Geen idee. Straks een rondje fietsen/lopen. Kijken of ik de containers en alles terugvind.

Ik gok op de parkeerplaats bij het hockeyveld, maar aangezien daar echt bijna geen plaats is ivm de geparkeerde auto's is het ook nog mogelijk dat ze het spul bij de kazerne hebben gestald.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Ultra link=msg=1315430 date=1418924936
Ik gok op de parkeerplaats bij het hockeyveld, maar aangezien daar echt bijna geen plaats is ivm de geparkeerde auto's is het ook nog mogelijk dat ze het spul bij de kazerne hebben gestald.

Dat denk ik ook. Ik kom straks toch langs beide plekken, zal dan eens kijken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   17 minuten geleden
Gemeente Roermond is voor vragen tot 24 uur bereikbaar via 0475– 359999. Morgenochtend om 8.00 uur. http://ow.ly/G7lMc
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Ik zoek foto's van brandresten in het centrum van Roermond.

Dit is de eerste foto die ik op twitter vond: http://pic.twitter.com/UdEn5CUJZk    Dit is geen asbesthoudend materiaal maar een stukje polyester!

Zijn er meer foto's, zoals deze of van materiaal dat er anders uit ziet? Ik krijg ze graag
Je kunt ze hier plaatsen, zodat alle geïnteresseerden kunnen meekijken, maar stuur ze svp ook aan j.middelkoop@brandweeraa.nl
Alvast bedankt voor de hulp!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Tijgernest link=msg=1315433 date=1418925024
Ik zoek foto's van brandresten in het centrum van Roermond.

Dit is de eerste foto die ik op twitter vond: pic.twitter.com/UdEn5CUJZk    Dit is geen asbesthoudend materiaal maar een stukje polyester!

Zijn er meer foto's, zoals deze of van materiaal dat er anders uit ziet? Ik krijg ze graag
Je kunt ze hier plaatsen, zodat alle geïnteresseerden kunnen meekijken, maar stuur ze svp ook aan j.middelkoop@brandweeraa.nl
Alvast bedankt voor de hulp!

Echt resten zul je niet vinden, hetgeen wat is neergekomen is vooral heel heel klein spul geweest.

Vanwaar de interesse ervoor?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
@NS_online NS online
Update #Rm: de treinen mogen weer stoppen te Roermond. bit.ly/NSinfo #Rm
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Tijgernest link=msg=1315433 date=1418925024
Ik zoek foto's van brandresten in het centrum van Roermond.

Dit is de eerste foto die ik op twitter vond: http://pic.twitter.com/UdEn5CUJZk    Dit is geen asbesthoudend materiaal maar een stukje polyester!

Zijn er meer foto's, zoals deze of van materiaal dat er anders uit ziet? Ik krijg ze graag
Je kunt ze hier plaatsen, zodat alle geïnteresseerden kunnen meekijken, maar stuur ze svp ook aan j.middelkoop@brandweeraa.nl
Alvast bedankt voor de hulp!
Je gaat me toch niet vertellen dat ze de hele handel hebben afgezet voor polyester resten?  :-X :-X