Zover ik weet hebben ze woensdag een ontsmettingspunt ingericht voor de brandweerlieden. Waar ik wel nog hele grote vraagtekens bij zet is de gezondheidsrisico's van de brandweerlieden bij de ontsmettingspunten. Volgens de asbestexpert is het goed mogelijk dat de asbestdeeltjes gaan vernevelen als je daar de auto's enzo afspuit. De brandweerlieden hadden woensdagochtend om 06:00 uur allemaal nog geen mondkapjes op. In de middag wel, maar waren er ook een aantal bij die ze wel om hun hoofd hadden maar niet over hun mond.
Verder zou asbest een plakkende werking hebben met water dus ik ben benieuwd hoeveel asbest er mogelijk in de plassen water bij de ontsmettingspunten heeft gezeten. Sommige mensen troffen veiligheidsmaatregelen zoals bakjes water en schoenen uit bij het betreden van een gebouw. Zo was er bij een kantoor verplicht je schoenen uit te doen in de hal. Daar lag tapijt, dus in mijn ogen doe je je schoenen uit, loop je over het tapijt waar de vorige zijn schoenen heeft neergezet en loop je alnog met je sokken de asbest binnen.