GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 100469 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
De grootste ellende liggen toch echt in de brandresten, dus volgens mij is het handiger en uiteindelijk goedkoper om die zooi op te ruimen. Ben je meteen van alle ellende af. ::)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Ben bang dat het opruimen pas na 1 januari gebeurd.... Tot die tijd heeft de hele wijk dan last van een ronkende motor van de pomp.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Je hebt best kans dat de forensisch onderzoekers de plek nog niet vrij hebben gegeven in afwachting van eventueel aanvullend onderzoek bovenop wat nu al plaats heeft gevonden. Dus zal je de zooi moeten laten liggen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Daar ben ik ook bang voor. Al vrees ik dat er steeds minder te vinden zal zijn met het verstrijken van de tijd en door het weer.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Er viel toch al niks te vinden in de hoop as en metaal...
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Senior gebruiker
Ik zou je nog even verdiepen in forensisch onderzoek voor je zulke uitspraken doet. Bijvoorbeeld de resten kan de oorspronkelijke locatie van de brand herleid worden, maar ook sporen van brandbare stoffen, de wijze van het instorten van de loods, de opbouw van de lagen puin. Het zijn allemaal puzzelstukjes die de oplossing kunnen bieden in het onderzoek.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: DiNozzo link=msg=1316819 date=1419418741
Ik zou je nog even verdiepen in forensisch onderzoek voor je zulke uitspraken doet.
Niet nodig, pas geleden een uitgebreide informatieavond gehad over forensisch onderzoek van de politie 8) ;)

DiNozzo

• Senior gebruiker
Ik reageer op de post van Grumpy91.

Grumpy91

• Senior gebruiker
Waar de brand is begonnen is bekend: als je voor de loods staat linksachter in de hoek. Ook is bekend welke brandbare stoffen er aanwezig waren. Instorting is makkelijk te verklaren: Volledig houten loods met asbest dakplaten.

DiNozzo

• Senior gebruiker
Dat er bekend is welke stoffen er staan is leuk, maar als je nu ineens andere stoffen vinddie er niet (horen) te staan, maw brandstichting of onderzorgvuldigheid. Het gaat niet om de instorting an sich, maar juist de wijze hoe de brand zich ontwikkelt is in de instorting terug te vinden en daarbij kan weer gekeken worden naar de kans en waarschijnlijkheid van brandstichting.

Daags na de brand heeft het eerste onderzoek al geweest. Aan de hand van de uitslagen daarvan kan het nodig zijn aanvullend onderzoek te doen. Dat kan niet meer als je alles al opgeruimd heeft.