Er wordt duidelijk daar wat verborgen. Je merkt duidelijk dat ze daar geen pers willen hebben. Wat ik nou heb meegemaakt is echt werkelijk onvoorstelbaar.
Vanochtend besloten om weer een kijkje te nemen om te kijken of er activiteit bij de afgebrande loodsen was. Dit was niet het geval en na 5 minuten komt er een stadswachtbusje aangereden. Ik was in overtreding dit en dat, ik bevond me in een asbestgebied. Dat was helemaal niet waar maar toch maar ergens anders gaan staan. Werd redelijk bot behandeld en kreeg ook dingen naar m'n hoofd geslingerd als de grootste asbestverspreider van Roermond. Nou prima, ik laat me niet intimideren en ben ergens anders gaan staan. De stadswachten besloten me daarom te volgen. Ben ik niet zo van gediend en ben met de auto naar de andere kant gereden om daar ook wat foto's te maken. Nog geen minuut later verschijnt dat busje weer.
Ben toen naar de andere zijde gegaan, daar waar de basisschool ligt en jawel hoor, daar kwam het busje weer. Even gevraagd waar dit op sloeg om me zo te achtervolgen en me te proberen te intimideren. Uiteindelijk even naar de gemeente gebeld en mijn verhaal gedaan, wie ik ben, wat ik daar doe en ik me niet zo wens te laten behandelen. Enkele minuten later verschijnt ook een politieauto. Papieren werden gecontroleerd en volgens de agent mocht ik staan en gaan waar ik wou, zolang ik me maar niet in afgezet gebied bevond, wat ik ook niet heb gedaan. Toen omgedraaid en op een andere plek gaan staan en wéér de stadswachten die me achtervolgde. Uiteindelijk was ik het zat en heb me gedraaid en wilde vertrekken, maar toen kwam er een auto aan en ik kon niet langs, dus ik wil de beste man de ruimte geven en blijkbaar heb ik met m'n linkerwielen over een ondergesneeuwd grasveld gereden. En jawel hoor, daar kwamen ze, bumperklevend en met groot licht knipperend achter me aan. Uiteindelijk hebben ze me een boete van 140 euro gegeven.
Er is daar nog steeds geen activiteit en op het grasveld lopen de mensen met hun honden te wandelen en groepen kinderen in de sneeuw te spelen. Als hier daadwerkelijk nog zoveel asbest ligt is dit onacceptabel. Ik ben heel benieuwd wanneer daar actie wordt ondernomen.