GRIP 1 (persoon te water) Lekdijk-West/Groene Singel - Schoonhoven 21-12-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (persoon te water) Lekdijk-West/Groene Singel - Schoonhoven 21-12-2014  (gelezen 9282 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''






Schoonhoven, 21 december 2014

Vanmorgen omstreeks tien over half twaalf werden brandweer politie en ambulance naar de Lekdijk-West / Groene Singel in Schoonhoven gestuurd voor een persoon te water, niet veel later werd er GRIP1 afgekondigd en kwamen nog meer brandweer eenheden en een traumahelikopter ter plaatse.

Eenmaal ter plaatsen blijk dat een persoon overboord is geslagen van een binnenvaartschip welk is geladen met containers. De brandweer is samen met de politiehelikopter in de lucht en meerdere een heden met bootjes, waaronder de Tjepke Ekkelboom van de KNRM, een grote zoektocht begonnen in de Lek tussen Schoonhoven en Groot-Ammers. De traumahelikopter en meerdere brandweer comminucatie containers staan gereed langs de dijk.

Item en de eerste foto's: http://www.112hm.nl/2014/12/21/grip-1-persoon-te-water-in-de-lek-na-val-van-binnenvaartschip-in-schoonhoven/#more-108569
Always expect the unexpected!


alice1986nl

  • MSA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Niet dat ik een zwartkijker ben, maar ik denk op dit moment dat het geen zoekactie meer is, maar dat het een berging gaat worden. Als ze hem al überhaupt vinden...
Live while you can, before you know it is over.


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''


De politiehelikopter is trouwens geland op de dijk. Men zal zo de aanpak wel beter gaan coördineren, foto via onze fotograaf.
Always expect the unexpected!


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: DeWaasdorp link=msg=1316075 date=1419163814
Men zal zo de aanpak wel beter gaan coördineren.
Was die slecht dan? Of wordt die nog beter van een heli op de dijk?


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Citaat van: rsc link=msg=1316078 date=1419164108
Was die slecht dan? Of wordt die nog beter van een heli op de dijk?

Dat hoor je mij niet zeggen, maar met behulp van de helikopter zal die aanpak wel beter worden ja, communicatie en eventuele foto's vanuit de helikopter zullen door middel van deze landing uitgewisseld worden en zo kan men dus ook een betere aanpak maken.
Always expect the unexpected!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Ietwat off topic misschien; De toegevoegde waarde van een heli lijkt mij tot de eerste 10 minuten na zo'n ongeval van cruciaal belang. Daarna pas weer na een dag of 5, 6.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Nouja, de heli kan een hoop betekenen met infra-roodbeelden. Maar als het slachtoffer uiteindelijk onder water is verdwenen is het bot gezegd inderdaad wachten tot het weer boven water komt of ergens aanspoelt. Of je moet meteen met sonar gaan werken.
De coordinatie gebeurd toch aan land vanuit de COH.


alice1986nl

  • MSA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Citaat van: Peter71 link=msg=1316085 date=1419165354
Nouja, de heli kan een hoop betekenen met infra-roodbeelden. Maar als het slachtoffer uiteindelijk onder water is verdwenen is het bot gezegd inderdaad wachten tot het weer boven water komt of ergens aanspoelt. Of je moet meteen met sonar gaan werken.
De coordinatie gebeurd toch aan land vanuit de COH.

Ik gok niet dat ze met sonar gaan werken.
Live while you can, before you know it is over.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandweer ZHZ ‏@BrandweerZHZ 1 min.
#Lek #Grootammers Zoekactie vermiste persoon en berichtgeving onder leiding @BRW_HM.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: alice1986nl link=msg=1316086 date=1419165432
Ik gok niet dat ze met sonar gaan werken.
Want? Dat gebeurd bijna altijd na vermissingen bij waterongevallen. Als er na een paar uur geen resultaat is is dat meestal de volgende stap en wordt het Landelijk Team Onderwater Zoekingen ingezet.