0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Hollands Midden @BRW_HM 1 min#Grip1 #Schoonhoven Brandweer, KNRM en politie zoeken verder stroomafwaarts naar te water geraakt persoon. Coördinatie bij Hollands Midden.
Want? Dat gebeurd bijna altijd na vermissingen bij waterongevallen. Als er na een paar uur geen resultaat is is dat meestal de volgende stap en wordt het Landelijk Team Onderwater Zoekingen ingezet.
Ik kan me niet herinneren dat ze dat toen gedaan hebben met de vermissing van een meisje bij Bergambacht. Stroming is erg sterk in de Lek, en een evt. lichaam zou snel ver weg kunnen drijven. Dan is het wachten tot het tij keert en dan keert het lichaam meestal terug nar de plek waar het is verdwenen. Was ook zo met dat meisje...
Als het lichaam drijft heeft de helicopter de beste optie (stroomafwaarts). Bij verdrinking blijf je alleen drijven als de kleding drijvende eigenschappen heeft, of lucht wordt vastgehouden.Anders lijkt me dat na verdrinking het lichaam binnen 10-tallen meters stroomafwaarts van de bewuste plek de bodem raakt.
Hollands Midden @BRW_HM 7 secInzet #Grip1 #Schoonhoven wordt afgeschaald. Politie en RWS zoeken met dreggen en sonar verder naar te water geraakt persoon.
Hollands Midden @BRW_HM 7 secInzet #Grip1 #Schoonhoven wordt afgeschaald. Politie en RWS zoeken met dreggen en sonar verder naar te water geraakt persoon.En daar is de sonar al.
Hollands Midden @BRW_HM 12 minPersoon te water nog niet aangetroffen, scheepvaartverkeer ligt tot 18:00uur zeker stil. Woordvoering gaat over naar politie.
Die informatie klopt niet. Als je kijkt op vesselfinder (marine traffic is offline) kun je zien dat scheepvaart inmiddels weer de locatie passeert.