Roken onder diensttijd op straat?

Auteur Topic: Roken onder diensttijd op straat?  (gelezen 19020 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 2 november 2014, 20:59:12
Ik ben zelf zo'n rokende collega, en maak zelf een gezonde afweging waar wanneer en hoe. Gewoon een kwestie van je boerenverstand gebruiken.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 2 november 2014, 21:46:38
Krijg bij dit onderwerp weer een dubbel gevoel, nl a. de weerspiegeling van de maatschappij en b: plichtbesef en dienstvoorschrift.

Daarnaast kan ik me best inleven in die omstandigheden dat ook een roker naar zijn rookgerei zou grijpen, en dat dan een diender niet zou mogen "afblazen".

Bij de brandweer is die mogelijkheid wel, bijv duikers, reanimatie etc
Bij instappen begint de inzet.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 2 november 2014, 23:05:49
Citaat
Bij de brandweer is die mogelijkheid wel, bijv duikers,

Lastig roken onder water hoor! ::)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #23 Gepost op: 2 november 2014, 23:11:21
Citaat van: Gijs link=msg=1305916 date=1414961198
Krijg bij dit onderwerp weer een dubbel gevoel, nl a. de weerspiegeling van de maatschappij en b: plichtbesef en dienstvoorschrift.

Daarnaast kan ik me best inleven in die omstandigheden dat ook een roker naar zijn rookgerei zou grijpen, en dat dan een diender niet zou mogen "afblazen".

Bij de brandweer is die mogelijkheid wel, bijv duikers, reanimatie etc

Ik kan prima begrijpen dat je even wilt "afblazen" bij alle hulpdiensten. Zeker naar heftige situaties die niet alledaags zijn. En ik dit ook inderdaad met dat dubbel gevoel. Ookal zei ik het niet zostraks ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 3 november 2014, 09:44:05
Het wel of niet "mogen" roken vind ik in de eerste plaats iets voor de Politie, als organisatie, zelf om over te beslissen. Net zoals dat ook bij andere organisaties gebeurd, al dan niet in overleg met het personeel.

Verder "vind" ik niks van agenten die op straat roken. Wel van agenten die vervolgens hun peuk gewoon "op straat" gooien. Net zo goed als ik dat ook asociaal vind van andere rokers!!
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 3 november 2014, 16:31:52
Men die regelmatig de trein pakken zullen zeer zeker mijn collega's conducteurs en machinisten op het perron (Hopelijk bij de rookzone! Heh) een sigaret zien doen. Nou stoor ik mij daar persoonlijk niet aan alhoewel ik wel weet dat mijn baas daar een mening over heeft. Ik zelf rook ook maar bijna nooit in het zicht van reizigers, laat staan bij een inzet of andere werkzaamheden. Collega's S&V (V&S) die dit wel doen spreek ik daar ook op aan. Je kunt het niet maken als je daadwerkelijk bezig bent met je taken (Bijvoorbeeld het afhandelen van een zwartrijder zonder identiteitsbewijs)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

sylvester1986

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 17 november 2014, 14:01:05
Voorbeeld van een verkeersregelaar (2:23)
https://www.youtube.com/watch?v=xXvl2Nl4gRQ
Ivo de Ruiter

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #27 Gepost op: 27 november 2014, 08:21:50
Citaat van: Hartley link=msg=1306045 date=1415028712
Men die regelmatig de trein pakken zullen zeer zeker mijn collega's conducteurs en machinisten op het perron (Hopelijk bij de rookzone! Heh) een sigaret zien doen. Nou stoor ik mij daar persoonlijk niet aan alhoewel ik wel weet dat mijn baas daar een mening over heeft. Ik zelf rook ook maar bijna nooit in het zicht van reizigers, laat staan bij een inzet of andere werkzaamheden. Collega's S&V (V&S) die dit wel doen spreek ik daar ook op aan. Je kunt het niet maken als je daadwerkelijk bezig bent met je taken (Bijvoorbeeld het afhandelen van een zwartrijder zonder identiteitsbewijs)
Waar ik me vooral aan erger is als dat wordt gedaan buiten de aangegeven rookzones, bijvoorbeeld machinisten naast een voor vertrek gereedstaande trein.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 23 december 2014, 11:39:27
Citaat van: kaasje link=msg=1310843 date=1417072910
Waar ik me vooral aan erger is als dat wordt gedaan buiten de aangegeven rookzones, bijvoorbeeld machinisten naast een voor vertrek gereedstaande trein.

Breek me de bek niet open.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 23 december 2014, 12:28:21
Maar gezellig met allemaal voor de voordeur hangen is dat wel een gezicht?
En dan al die uitgetrapte peukjes op het trottoir is wel goed?
Bij instappen begint de inzet.