Landelijke uniformering voertuigen handhaving

Auteur Topic: Landelijke uniformering voertuigen handhaving  (gelezen 9870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TS 7233

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Gepost op: 22 december 2014, 17:54:25
Beste allemaal,

Door mijn werk, werk ik veel samen met handhavers. Ik vroeg mij af wat jullie vinden van het idee om naast het nieuwe uniform ook een landelijke huisstijl te kiezen voor dienstvoertuigen. Dankzij mijn ervaring (ik maak vooral politie, brandweer en ambulance voertuigen) heb ik alvast twee ideeen kunnen ontwerpen.








Op de plaatjes en de ontwerpen berust een copyright, mogen niet zonder toestemming verder verspreid of gebruikt worden




Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2014, 23:14:25
Dan zou ik stemmen op de witte variant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2014, 23:20:48
En dan zonder de chevrons en eventueel een iets bredere band met blauw/witte (reflecterende) blokjes  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Neel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #3 Gepost op: 23 december 2014, 11:04:58
Hallo, net nieuw.

Zag deze post voorbij komen en als handhaver kan ik niet achterblijven om te reageren :P

Zie onderstaande link voor landelijke huisstijl van Beboa voor voertuigen:

http://www.beboa.nl/doc/notitie_striping_huisstijl_1.pdf

Gr.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 23 december 2014, 11:13:06
Mooi! Kan het topic ook weer dicht  ;) ;D

Ziet er prima uit de beboa stijl!


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #5 Gepost op: 23 december 2014, 21:17:46
Ik vind het witte ontwerp van TS 7233 er veel beter uitzien dan het ontwerp van Beboa.
Veel duidelijker en beter opvallend door de oranje chevrons.
Een voertuig met dit ontwerp is ook veiliger voor de medewerkers door veel betere zichtbaarheid.
Ook Boa's worden regelmatig ingezet bij wegafzettingen bij evenementen en ongevallen.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #6 Gepost op: 24 december 2014, 11:24:48
Even een balletje opwerpen en jullie meningen peilen;

De taken en bevoegdheden van een handhaver zijn niet uniform. Daarom lijkt mij een uniformiteit in de voertuigen ook niet wenselijk. Als burger ga ik ervan uit dat het personeel in een dergelijk voertuig mij met van alles kan helpen. Ik zie echter niet of het gaat om een handhaver met allerlei bevoegdheden, of een parkeerwachter die alleen bevoegd is naheffingen te versturen. Even heel zwart wit, maar gezien het door de gemeente bepaald wordt, zijn er allerlei soorten handhavers op pad.

Er zijn echter ook boa's met slechts een beperkt takenpakket. Als ik een auto met 'gemeente Tilburg' op de deur zie rijden, ga ik er niet vanuit dat de beste man mij kan helpen wanneer ik bijvoorbeeld net een fietsendiefstal heb waargenomen. Echter, wanneer deze persoon in een uniform voertuig rijdt wel.

Ter illustratie: in Tilburg rijden parkeer en mileu handhavers in een voertuig met de opdruk "Gemeente Tilburg".


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #7 Gepost op: 24 december 2014, 14:21:58
We hebben het toch over de auto's voor de Boa's in Domein 1 ?
Alle Boa's in Domein 1 hebben toch exact dezelfde bevoegdheden ?
Voor de auto's geld toch hetzelfde als voor de nieuwe Boa uniformen die alleen voor de Boa's in Domein 1 zijn ?
Dus net zo herkenbaar als het nieuwe Boa uniform.
De taken en bevoegdheden van politie personeel zijn ook niet gelijk.
In Den Haag zijn er bijvoorbeeld nog een aantal onbeëdigde verkeersregelaars, die wel in een politiebusje rijden, compleet met striping en OGS.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #8 Gepost op: 24 december 2014, 14:56:35
Het lijkt me beter om eerst een uniforme organisatie neer te zetten voordat je een eensluidende huisstijl invoert. Wat dachten jullie van de 'Gemeentepolitie', net als veel andere landen een politie met beperkte bevoegdheden, aangestuurd door de lokale overheid. Voor een duidelijk onderscheid met de 'Nationale Politie', zou ik deze 'Rijkspolitie' noemen, met alle actuele bevoegdheden.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #9 Gepost op: 24 december 2014, 15:05:47
Citaat van: DD link=msg=1316859 date=1419429395
Het lijkt me beter om eerst een uniforme organisatie neer te zetten voordat je een eensluidende huisstijl invoert. Wat dachten jullie van de 'Gemeentepolitie', net als veel andere landen een politie met beperkte bevoegdheden, aangestuurd door de lokale overheid. Voor een duidelijk onderscheid met de 'Nationale Politie', zou ik deze 'Rijkspolitie' noemen, met alle actuele bevoegdheden.

....en dan kunnen deze over een aantal jaren samengevoegd worden in zogenaamde "regiokorpsen", en dan een aantal jaren later tot een "Nationale Politie".....