Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?

Auteur Topic: Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?  (gelezen 15765 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2005, 16:58:11
ik zoek het in de regio waterland ( purmerend en omgeving )

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2005, 19:52:04
kijk eens op ehbo.startpagina.nl

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2005, 21:39:15
Veel EHBO verenigingen en ook het Rode Kruis heeft veel leergeld betaald voordat ze er achter waren dat werkgevers wel heel goedkoop hun BHV opleidingen organiseerden. Ze rekenen daarom nu de genoemde cursusprijzen.

Als je echter bereid bent om je in te zetten voor de vereniging  dan liggen de kosten heel anders.
Voor het Rode Kruis geldt bijvoorbeeld dat de opleiding voor hun vrijwilligers gratis is en men vraagt ook geen contributie.  Maar ook hier geldt voor wat hoort wat.

Wat men van de vrijwilligers vraagt is belangeloos tijd te investeren, zodat het Rode Kruis hun hulpposten kunnen bemannen, dat hun gasten verzorgt worden aan boord van de boot en in de vakantiehuizen, dat de telefooncircels, de vriendendiensten, de sociale activiteiten etc. in het belang van die groepen hulpbehoevenden, in stand gehouden kunnen worden.

Dit systeem geldt ook in meer of mindere mate voor de EHBO verenigingen en al die andere vrijwilligers organisaties in hulpverlenend Nederland.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 31 juli 2005, 12:12:25
En dat is ook een heel eerlijk systeem. Voor wat hoort wat. En die gemiddelde 40 uur die het Rode Kruis van je vraagt in een jaar? Dat is toch niet zo veel?

Het is wel een beetje makkelijk om te zeggen; ach, als de baas het niet betaald, dan doe ik het niet hoor.
Jij bent het die met de mond vol tanden staat als het er op aan komt.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 31 juli 2005, 21:57:28
Ik heb het een tijd geleden ook op school gehad. Maar dat was niet officieel. Ondertussen had ik wel de officiele EHBO gehaald.  :)

Ik krijg wel de officiele in mijn opleiding   ;D :P

helm

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 31 juli 2005, 22:17:41
Ik krijg wel de officiele in mijn opleiding   ;D :P

Wat is volgens jou de "officiele" ?

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 augustus 2005, 11:32:29
Welke opleiding volg je, Jeroen?

Ik neem aan dat hier met offciele het Oranje Kruis bedoeld wordt.

petradejonge

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 1 augustus 2005, 19:09:41
ik heb vorig jaar de EHBO cursus gedaan, maar moest er maar 80 euro voor betalen. Was gewoon van t Oranje Kruis.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2005, 13:05:26
Dat kan, hangt er helemaal vanaf waar je hem gevolgd hebt en onder welke voorwaarden. Zie o.a. het bericht van EHBO'er over het RK.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2005, 19:25:45
En dat is ook een heel eerlijk systeem. Voor wat hoort wat. En die gemiddelde 40 uur die het Rode Kruis van je vraagt in een jaar? Dat is toch niet zo veel?

Het is wel een beetje makkelijk om te zeggen; ach, als de baas het niet betaald, dan doe ik het niet hoor.
Jij bent het die met de mond vol tanden staat als het er op aan komt.

met 40 uur red ik het niet  ;) Hangt beetje af van hoeveel inzetten je afdeling heeft in het jaar. en hoe leuk je het vind om inzetten te draaien.

Ik ben overigens via de EHBO voor de BHV organisatie in het EHBO gebeuren terecht gekomen. en tja.....
toen werd het steeds meer. Het komt er ongeveer op neer dat mijn ATV uren van de baas, voor EHBO inzetten gebruikt wordt.

Mijn ervaring is dat de werkgever waar ik zat en waar ik nu zit het niet als een probleem zien om je de herhalingslessen op het bedrijf te volgen. Op deze manier kan ik binnen me roosterdienst toch voldoende zekerheid hebben dat ik me diploma geldighoud. (mocht me dat niet lukken door de herhalingen te volgen bij de lokale vereniging of het rode kruis. :P ) Ik heb gelukkig een roostermaker die rekening houd met me les avonden
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken