Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?

Auteur Topic: Wat zijn de kosten voor een EHBO curcus ?  (gelezen 15763 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #30 Gepost op: 7 augustus 2005, 20:10:39
Is dat ook de Oranje Kruis cursus of heeft België een andere cursus. Waar is eventueel meer informatie over het cursusboek te vinden en is het boek te bestellen?

Ik heb het belgische Eerste hulp boek laatst op een beurs gezien, zag er echt heel goed uit, erg uitgebreid en met veel foto's en tekeningen, mag van mij direct het OK boekje vervangen.

Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, bij ons kost de cursus 125 euro, herhalingslessen 25 euro per seizoen.
Cursisten die hulpverlener worden bij het Rode Kruis krijgen als blijkt dat ze zich ook echt regelmatig opgeven voor een hulpverlening deze kosten terug
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2005, 17:36:01
Ik heb het belgische Eerste hulp boek laatst op een beurs gezien, zag er echt heel goed uit, erg uitgebreid en met veel foto's en tekeningen, mag van mij direct het OK boekje vervangen.

Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, bij ons kost de cursus 125 euro, herhalingslessen 25 euro per seizoen.
Cursisten die hulpverlener worden bij het Rode Kruis krijgen als blijkt dat ze zich ook echt regelmatig opgeven voor een hulpverlening deze kosten terug

Dan kan ik het engelse boekje nog meer aanbevelen.
Ongeveer net zo duur (11 pond) maar zo'n 300 pagina's zeer nuttige informatie (in het engels)

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #32 Gepost op: 8 augustus 2005, 17:45:53
Dan kan ik het engelse boekje nog meer aanbevelen.
Ongeveer net zo duur (11 pond) maar zo'n 300 pagina's zeer nuttige informatie (in het engels)
Ik denk dat de map die ik van het rode kruis zag misschien nog wel dikker was, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaf in ieder geval veel achtergrond info, iets wat ik in het OK boekje erg mis(te).
Nadeel van de engelse versie is dat sommige dat toch niet zo gemakkelijk lezen, ik ben zelf niet anders gewend, maar of dat voor iedereen geldt ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2005, 20:03:00
Ju kunt informatie vinden op www.dk.com
First aid manual.
Er is nog een goede eigenschap van deze uitgave.
Het boek heeft de afmetingen van een A5.
Daarnaast is er een miniversie (kleiner dan A6) die met 128 kleingedrukte bladzijdes een compacte samenvatting van de "grote" uitvoering

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 1 september 2005, 11:34:40
De kosten in Zaanstreek-Waterland cia het RODE KRUIS, é175-. (Lessen, boeken, cdroms)

firecollector

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 23 april 2006, 20:24:19
Hallo

Ik ben op dit moment 16 en word volgende maand 17
wat zijn de kosten en de duur van een ehbo opleiding?
ik woon in rijssen overijssel,

en wat zijn er voor keuze's?

bedankt

Harry007

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 25 april 2006, 10:45:01
Hoi FireCollector

Ik ben bij jou in de buurt niet bekend, maar kijk eens in je gemeentegids ofzo naar EHBO verenigingen. Deze verzorgen, meestal vanaf september de opleiding via het Oranje Kruis.

Ik meen dat ik destijds 200 Euro ofzo betaald heb, ik kan me vergissen.

De tijd die erin gaat zitten is tijdens de opleiding best wat, als je slim bent leer je tenminste thuis ook. Denk aan 3 uur cursus per week en ook ongeveer 3 uur thuis leren. De cursus zal denk ik ongeveer 3 a 4 maanden duren.

Naderhand moet je dan herhalingslessen blijven volgen, in mijn geval, EHV + Rea + Verband ben je dan 8 keer per jaar 2 uurtjes kwijt, maar als je bij net zon gezellige vereniging als Beugen komt ga je graag iedere les.
Kosten voor n jaar lidmaatschap bij onze vereniging: 15 euri.
Onze vereniging doet helaas heel weinig aan evenementen, maar daar leer je mijns inziens wel het beste van.
Vraag maar eens aan EHBO-stertje, als ze al niet op deze topic reageert.

Groetjes

Harry

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 25 april 2006, 12:43:59
Bij ons is de cursus € 125 incl reanimatie en verbandleer.

Van die 3 uur thuis studie heb ik nooit wat gemerkt. De  cursus is zo eenvoudig dat naar mijn inzien iedereen dit met opletten tijdens de les zo kan halen.

Kijk eens op http://www.reanimatienet.nl/opleidingen/

Kanarie

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 25 april 2006, 13:40:59
Een andere mogelijkheid is om je bij een Rode Kruis afdeling aan te melden. Dan is de opleiding in principe gratis. Er wordt wel van je verwacht dat je nog minimaal 2 jaar (of iets dergelijks) lid blijft en voor het Rode Kruis ingezet wordt op evenementen.
De keuze EHBO-vereniging of Rode Kruis ligt er dus aan wat je met je diploma wilt doen. Overigens kun je bij een EHBO-vereniging uiteraard ook evenementen draaien als je dat leuk vindt, maar het is wat vrijblijvender of je daaraan meedoet.

En zoals hier al gezegd is: pak anders het telefoonboek er eens bij. Informatie opvragen staat vrij!

Harry007

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 27 april 2006, 10:42:58
Van die 3 uur thuis studie heb ik nooit wat gemerkt. De  cursus is zo eenvoudig dat naar mijn inzien iedereen dit met opletten tijdens de les zo kan halen.

Voor jou, voor mij, maar niet iedereen leert even snel en kan even snel leren.

Groetjes

Harry007