Wat voor Geluid is dit???

Auteur Topic: Wat voor Geluid is dit???  (gelezen 12713 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2005, 16:35:44
Het antwoord daar is c2000-noodoproep.
Wel merkwaardig dat de centralist gewoon rustig doorgaat.
Toen de GMK in Hollands Midden een feit was hoorde je ook allerlei bij- en achtergrondgeluiden. Die zijn meldingen die bij de MKA of AC-brandweer binnen komen. De C2000-noodoproep in Hollands Midden heeft het geluid van een slow-whoop.

RAdeR

mee eens
of C2000 is dus wel afteluisteren????????

en de Noodoproep bij c2000 blokkeerd alles sprekers of het nu centralist of agent is! degene die de knop indruk krijgt 15 seconde lang het hele kanaal voorzichzelf en er kan niemand doorheen praten net zoals bij de brandweer en hier hoorde je duidelijk de centralist door praten terwijl bij een nood oproep zelfs zijn spreeksleutel wordt geblokeerd


DUS HET ANTWOORD IS GEEN C2000!!!!
ik hou het bij een alarm van een inbraak of overval net zoals het toeters en bellen systeem bij een automaatje voor de brandweer

wellicht is dit ook wel een topic voor in het politie gedeeldte wie weet weet daar iemand wat het geluid is


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2005, 16:37:57
Die centralist zat er mogelijk niet in zijn eentje.  ;)
En was het niet bij een andere discipline ??

Of op een andere sector... van zijn eigen discipline...

IS goed mogelijk


Smitfire

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2005, 16:40:35
Helaas kan ik het geluid niet beluisteren, maar als centralist zou ik me voor kunnen stellen dat het het geluid van de Quint AC is, waarop alle automaatjes binnen komen (gisteren in Haaglanden ruim 110 !!!) :-\
Ik lees graag wat het inderdaad is voor geluid....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2005, 16:41:22
En was het niet bij een andere discipline ??

Of op een andere sector... van zijn eigen discipline...

IS goed mogelijk


Daarom zei ik ook 'mogelijk'.  ::)


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2005, 16:42:26
Helaas kan ik het geluid niet beluisteren, maar als centralist zou ik me voor kunnen stellen dat het het geluid van de Quint AC is, waarop alle automaatjes binnen komen (gisteren in Haaglanden ruim 110 !!!) :-\
Ik lees graag wat het inderdaad is voor geluid....
Ik probeerde de orginele wav van het geluidje te uploaden maar helaas gaat het niet, Quint Ac is het zeker niet, klinkt volkomen anders.....


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2005, 16:43:50
En was het niet bij een andere discipline ??

Of op een andere sector... van zijn eigen discipline...

IS goed mogelijk



ha ha ha ja dat kan ook nog met al die toeters en bellen in de gemeenschappelijke meldkamers weet je soms gewoon niet welke discipline het is (puntje voor mario)


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2005, 17:09:17

ha ha ha ja dat kan ook nog met al die toeters en bellen in de gemeenschappelijke meldkamers weet je soms gewoon niet welke discipline het is (puntje voor mario)

En ik heb wat aan geluidjes hoor, zitten ook in mijn mobieltje, geeft wel eens een leuk effect op de meldkamer......


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2005, 17:35:25
En ik heb wat aan geluidjes hoor, zitten ook in mijn mobieltje, geeft wel eens een leuk effect op de meldkamer......



kan dat het niet geweest zijn
 lol

Frank heeft ook nog wel eens last van een paard in de AC  ;D wat doen jullie toch de rest van de tijd als jullie niks te doen hebben? (stiekem beltoontjes downloaden geintje ;) )


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2005, 19:53:08
of C2000 is dus wel afteluisteren????????

Jouw regio gebruikt geen koppeling tussen analoog en C2000. Veel regio's doen dat dus wel. Dan kun je via analoog dus gewoon C2000-portofoons ontvangen en noodsignalen horen. Maar zoals al gezegd, het kan natuurlijk ook op de achtergrond geweest zijn bij een andere discipline.

en de Noodoproep bij c2000 blokkeerd alles sprekers of het nu centralist of agent is! degene die de knop indruk krijgt 15 seconde lang het hele kanaal voorzichzelf en er kan niemand doorheen praten net zoals bij de brandweer en hier hoorde je duidelijk de centralist door praten terwijl bij een nood oproep zelfs zijn spreeksleutel wordt geblokeerd

Misschien was het een andere bedientafel? Een ander cluster? Alleen de gespreksgroepen die gekoppeld staan aan de groep waarop het noodsignaal werd ontvangen zullen vrij worden gemaakt voor dat noodsignaal. Niet de groepen die hier los van staan zoals andere clusters. Het kan dus best een andere bedientafel zijn geweest, met andere gespreksgroepen en een aparte centralist.

Bovendien schiet mij nu te binnen dat men in Zaanstreek-Waterland gescheiden meldkamers heeft. De politie zit in Zaandam, de brandweer in Purmerend en de CPA heeft geen eigen meldkamer, dat gaat via de CPA Amsterdam. Het enige gebiedje waar het qua meldkamers en regiogrenzen nog steeds rommelig is en naar het schijnt zal daar voorlopig ook geen verandering in komen...

Groeten, Peter.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2005, 20:02:18
Bovendien schiet mij nu te binnen dat men in Zaanstreek-Waterland gescheiden meldkamers heeft. De politie zit in Zaandam, de brandweer in Purmerend en de CPA heeft geen eigen meldkamer, dat gaat via de CPA Amsterdam.


ha ha ha ja dat kan ook nog met al die toeters en bellen in de gemeenschappelijke meldkamers weet je soms gewoon niet welke discipline het is (puntje voor mario)
In dat geval maak ik een flauwe opmerking terug en is het 1-1.  ::) :P