Lees hier een aantal stuurlui aan de wal berichten.
Praktijk was vandaag 10 cm sneeuw 6 cm water dan kom ik aan 600 kg.
Sneeuw drukte zelfs zwaarder op bepaalde punten.
Was vandaag ook in Tilburg. Eerste melding was anders dan de praktijk voor deed.
Melding was albert heijn denk dan aan schoonmaakmiddelen, koelvloeistoffen van de verschillende koelingen en ga verder maar na.
Dat heeft niets met stuurlui aan de wal te maken, misschien heb ik een rekenfoutje gemaakt (heb ik ook) maar dan nog blijft het gemiddelde gegeven dat 10 cm sneeuw gemiddeld overeenkomt met 1 cm water. Dat men in dit gemiddelde uitgaat van droge sneeuw betekent niet dat er iemand aan de wal staat.
In de sneeuw die op het dak ligt praat je over natte en verzadigde sneeuw en daarmee een hoger soortelijk gewicht mag duidelijk zijn alleen is daarvoor geen meet gegeven.
Net zo eenvoudig als dat 1 liter water 1700 liter stoom oplevert, ook dat is een gegeven. In de praktijk zul je echter te maken hebben met verschillende soorten stoom, nat - droog - oververhit en onder verschillende drukken is de persoon die bedacht heeft dat 1 liter water 1700 liter stoom maakt nu ook opeens een stuurman aan de wal meneer Dierentuin ??