Wie heeft er ervaring met een Ford Fiesta of Renault clio als piketauto die 24/7 jaarrond intensief hebruikt wordt voor GGD/Ambu/huisarts/forr.arts of Brandweer/Politie. Wat zijn de nadelen of tegenargumenten of juist pluspunten? (Auto hoeft niet als voorrangsvoertuig de weg op maar soms wel met enige haast een groot gebied kunnen bereiken bij alle weersomstandigheden) Alvast bedankt.
Ik heb beide merken nog nooit als piketvoertuig gezien. Daarbij rijdt een piketvoertuig van de GGD, ambulance of brandweer niet 24 uur per dag en 7 dagen per week intensief rond, daar is het tenslotte een piketauto voor
Af en toe een inzet. Bij de personenauto's van de politie is dit uiteraard anders.
Merken die je nu vooral ziet bij de door jou benoemde diensten zijn vooral VW (Polo, Golf, Touran en Tiguan) en Audi (A3, A4 en Q3) en Volvo. Soms zie je weleens een ander merk, maar zoals ik al zei, ik heb nog nooit een Fiesta of Clio gezien.
Als ik een piketauto zou willen kopen zou ik eerlijk gezegd ook nooit aan die twee types denken. Ik persoonlijk zou voor VW of Audi gaan, maar dat komt vooral omdat ik liefhebber van die twee merken ben en beide rijdt of heb gereden. Behalve het onderhoud nog nooit problemen gehad met de auto's die ik sinds het behalen van mijn rijbewijs heb gereden (2x VW Passat 3BG, 1x Passat 3C, Audi A6 4F, Audi A4 B7 en VW Touran.)
Succes bij je keuze!