Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 170220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #310 Gepost op: 8 april 2014, 22:40:53
De eerste e classe ambulance van na de face lift is in Nederland, het is een Miesen Bonna 213L, in tegenstelling tot wat de eigenaar van de linkjes beweerd.

In het topic over de lage e classe van Utrecht worden meerdere malen door diverse bronnen bevestigd dat de lage e classe die door visser geleverd word gewoon een Miesen is.  ;)

http://www.alexmiedema.com/images/00blog/PatjeAmbu0.jpg
http://www.alexmiedema.com/images/00blog/PatjeAmbu1.jpg
http://www.alexmiedema.com/images/00blog/PatjeAmbu2.jpg

Ook duidelijk te zien dat het voertuig voor hoger op zijn wielen staat dan het model voor de facelift. bij het vorige model waren hier ook klachten over omdat er bij drempels meer afgeremd moest worden dan bij het model daarvoor.


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #311 Gepost op: 9 april 2014, 00:13:36
In de wandelgangen gaat het verhaal dat de levering van lage MB chassis voor aanpassing tot ambulanceopbouw definitief gestopt wordt (of al is)  Kan te maken hebben dat Binz geen chassis meer aanpast, c.q. verlengd en er een ambu-opbouw op zet.  Klopt dit gerucht? Zou voor de RAVU een enorme verandering zijn omdat zij de enige dienst zijn in NL die nog lage modellen kopen. Zij zijn er van overtuigd dat de lage auto het beste is voor de patiënt, de bemanning en de centen. Blijkbaar heeft de rest van NL het altijd verkeerd gehad. Nu zou het dus wel einde lage ambu zijn? Wie kan hier meer nieuws over geven?  (Ter geruststelling: Ik werk zelf niet bij de RAVU)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #312 Gepost op: 9 april 2014, 12:34:12
Citaat van: JAB link=msg=1257115 date=1396995216
In de wandelgangen gaat het verhaal dat de levering van lage MB chassis voor aanpassing tot ambulanceopbouw definitief gestopt wordt (of al is)  Kan te maken hebben dat Binz geen chassis meer aanpast, c.q. verlengd en er een ambu-opbouw op zet.  Klopt dit gerucht? Zou voor de RAVU een enorme verandering zijn omdat zij de enige dienst zijn in NL die nog lage modellen kopen. Zij zijn er van overtuigd dat de lage auto het beste is voor de patiënt, de bemanning en de centen. Blijkbaar heeft de rest van NL het altijd verkeerd gehad. Nu zou het dus wel einde lage ambu zijn? Wie kan hier meer nieuws over geven?  (Ter geruststelling: Ik werk zelf niet bij de RAVU)
Het eerste gerucht klopt niet, Binz produceerd nog steeds een ambulance chassis maar zei leveren niet meer aan iedere opbouwer.
http://www.binz.com/en/vehicle-systems/usp-vf.html
Zo krijgen Visser Leeuwarden en Nillson Zweden geen Binz chassis meer aangeleverd, deze bedrijven hadden samen een ambulance willen ontwikkelen op het W212 2013 e klasse model. Dit project liep vast met als gevolg dat Binz zelf geen ambulance meer opbouwt en geen verlengd chassis meer levert aan Visser.
Ook Eurolans kwam hierdoor in de problemen, zei kregen voorheen een kale Binz ambulance aangeleverd, zonder interieur. Dit werd opgelost door net als in het geval van RAVU een Miesen ambulance te leveren.

Met het 2013 model E klasse zijn er verschillende zaken verandert in de ambulance wereld, zo word het voertuig niet meer vanaf kale body opgebouwd maar komt als complete station bij Binz aan, waarna hij word aangepast.
Alleen Miesen bouwt een ambulance op dit verlengde Binz chassis en heeft tegenwoordig het alleen recht omdat de concurrentie het Binz chassis niet meer aangeleverd krijgen.
Officieel krijgt Binz geen toestemming meer van Mercedes voor aanpassing, hierdoor mogen emblemen (officieel) niet meer gevoerd worden en staat het voertuig tegenwoordig geregistreerd als Binz 250 CDI en dus niet als Mercedes.
(bron RDW voertuiggegevens)
Dit laatste zorgt ook weer voor grote verwarring want hierdoor word gedacht dat het een ''Binz '' is maar Binz produceert vanaf 2013 geen ambulances meer.
Er zijn nog steeds personen op dit forum die de RAVU ambulance een Binz/Visser noemen, best vreemd als je bedenkt dat geen van beiden de producent is.  ;)

Oorspronkelijk had de nieuwe lage ambulance van Visser ''Visser5"" moeten heten. Op de site van Visser kan je zien dat deze auto niet zo heet en dit komt omdat er een model van Miesen word aangekocht de Miesen Bonna 212L, en nu de facelift 213L.
http://www.miesen.de/download/?bonna+vf212_prospekt.pdf
(Dit model is nagenoeg identiek aan het model van RAVU en komt zowel qua interieur en exterieur nagenoeg kant en klaar aan bij Visser)

RAVU rijd dus al meer dan een jaar rond in een model dat alleen door Visser is geleverd maar niet door laatst genoemde is opgebouwd, iets dat overigens meerdere malen op dit forum word bevestigd door diverse bronnen.

Ravu blijft inderdaad bij de lage ambulances en scoren hierdoor hoog met patienten tevredenheid, al zorgt de vering van de W212 2013 e klasse toch voor wat klachten. Op de fotos van de linkjes 2 berichten terug zie je dat de W213 of inmiddels eigenlijk VF213 want hij is verlengd (Binz productie code)  hoger op zijn wielen staat iets dat bij 1 van de laatste VF 212 modellen ook aangepast leek.

Een lage ambulance word niet aangeschaft omdat deze goedkoper is, de E klasse is zelfs duurder dan een sprinter, want de E klasse moet in stukken gezaagd worden terwijl een sprinter alleen een interieur ingebouwd krijgt.

In het topic over de nieuwe lage RAVU ambulances staat meer informatie, daar zal je ook zien dat ik dit verhaal in eerste instantie niet geloof, ik vond het namelijk heel vreemd dat Miesen het alleen recht kreeg op de productie van lage ambulances terwijl zei een aantal jaren eerder zo goed als failliet waren.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #313 Gepost op: 9 april 2014, 17:26:34
Hoe dan ook! Hij blijft een mooie ambulance  O0
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #314 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:11:25

image hosting websites

foto word geplaatst met toestemming van de rechthebbende

Merk voertuig: Mercedes VF212 E250 CDI
Roepnummer: 09-132
Kenteken:
Standplaats:
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Opbouw: Miesen Bonna 212L
http://www.miesen.de/download/?bonna+vf212_prospekt.pdf
Mercedes chassis verlenger: Binz
http://www.binz.com/en/vehicle-systems.html
Leverancier: Visser Leeuwarden
https://www.visserleeuwarden.nl/nl/ambulances/e-klasse


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #315 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:28:35
Citaat van: mark hes link=msg=1257093 date=1396989653
De eerste e classe ambulance van na de face lift is in Nederland, het is een Miesen Bonna 213L in tegenstelling tot wat de eigenaar van de linkjes beweerd.
http://www.alexmiedema.com/images/00blog/PatjeAmbu0.jpg

Citaat van: mark hes link=msg=1257173 date=1397039652
..... dit komt omdat er een model van Miesen word aangekocht de Miesen Bonna 212L, en nu de facelift 213L

Ravu blijft inderdaad bij de lage ambulances en scoren hierdoor hoog met patienten tevredenheid, al zorgt de vering van de W212 2013 e klasse toch voor wat klachten. Op de fotos van de linkjes 2 berichten terug zie je dat de W213 of inmiddels eigenlijk VF213L want hij is verlengd (Binz productie code) hoger op zijn wielen staat iets dat bij 1 van de laatste VF 212 modellen ook aangepast leek.
In deze twee berichten beweer ik dat de Mercedes E classe tijdens de laatste face lift een nieuw type nummer heeft gehad, dit klopt niet, de laatste E classe is zowel voor als na de facelift een W212 en in het geval van het ambulance chassis VF212 Het nieuwe model komt pas in 2016 uit  e050  998765

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W212


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #316 Gepost op: 24 oktober 2014, 14:52:57

foto word geplaatst met toestemming van de rechthebbende
Merk voertuig: Mercedes VF212 E250 CDI
Roepnummer: 09-123
Kenteken: 6-TRK-17
Standplaats:
Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Opbouw: Miesen Bonna 212L


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #317 Gepost op: 9 januari 2015, 15:43:42



Dienst: RAVU
Regio: Utrecht
Merk voertuig: Mercedes VF212 E250 CDI
Opbouw: Miesen Bonna 212L / Visser
Roepnummer: 09-137
Kenteken: 86-XZL-5
Standplaats: Amersfoort
In dienst: 2012