Ik stel voor dat we gewoon niemand meer sturen als je niet meer aanspreekbaar bent. Veel goedkoper! Houd toch eens op met dit economisch denken over een mensenleven.
Wat wil je bereiken met dit soort reacties? Ik doe mijn best om uit te leggen dat deze resultaten uitermate slecht zijn. Het is zelfs zo slecht dat het niet eens te verklaren is.
De RAV in deze regio zou dat zelf ook behoren te weten en de brandweer zou er eens heel goed moeten gaan informeren waar deze RAV mee bezig is omdat het inderdaad geld kost en brandweerinzet terwijl je niets bereikt.
De Amsterdamse politie/brandweer had vergelijkbare uitruktijden en behaalde 18%, in Brabant 1%.
De conclusie van de onderzoeker/artsen in Amsterdam was dat het uitrukken met AED door brandweer/politie geen verschil meer heeft gemaakt in de uiteindelijke overleving of reduceren van neurologische schade bij de overlevenden.
De conclusie van de brandweerman in Brabant bij 1% overleving is: De inzet van de FR-teams genereert een snellere opstart van hulpverlening op BLS-niveau, waardoor een verbetering in de kwaliteit van zorg ontstaat!