Ik weet dat, jij weet dat, maar als ik dat te zwart-wit neerzet krijgen we weer een andere discussie. Ik hoop oprecht dat de overheid tot inkeer komt en stopt om alles maar te privatiseren terwijl het onderdeel is van onze samenlevingsinfrastructuur. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn want het kapitalistisch model zegeviert in alles.
Inderdaad, bepaalde fundamentele taken in onze samenleving horen gewoon thuis bij de overheid. Vervolgens dienen de overheidsorganen dan wel de verantwoordelijkheid te nemen, deze diensten in te richten met voldoende professionals en middelen en er vervolgens verantwoording over af te leggen. Niet privatiseren (hetzij via de zorgverzekeringen) met allerlei idiote 'targets', waar het vervolgens allemaal om draait voor het 'management' in plaats van de daadwerkelijk geleverde zorgverlening door professionals.
Hiervoor zouden de verantwoordelijken eens keihard ter verantwoording moeten worden geroepen. Nee wat doen we, we richten een werkgroep in van 'deskundigen' die even gaan kijken hoe het wel niet in de praktijk zou moeten. (Zie Nieuwsuur over 'eerste lijns bedden', afgelopen week)