De brandweer heeft zeker geen geld over voor zinloze projectjes, maar dan verwijs ik wederom naar de management lage welke deze projectjes verzinnen.
Ik heb verder geen beeld bij extra oefening en training van brandweermensen beroeps of vrijwillig ten aanzien van het uitrukken met AED's.
Ik weet ook niet of dit wordt gedaan, of dat men vindt dat het basis EHBO'en voldoende is.
Dit onderschrijft de stelling van Oma dus dat er EHBO/reanimatie cursus volgers uitrukken met een AED, niets meer niets minder.
Dit kost dus wss niets extra, want er wordt niets extra aan gedaan.
Sterker nog als ik met een TS 6 de melding krijg assistentie ambulance, zal ik deze op elke manier ondersteunen waar nodig en waar gewenst, stel daar inderdaad geen vragen bij, want het hoort gewoon bij mijn werk. Als hier toevallig een reanimatie tussen zit so be it, ik bied mijn team aan om te helpen als we zijn gealarmeerd.
Of het zinvol is weet ik niet, ik voldoe alleen aan het verzoek van de ambulance en ik ben toch aan het werk dus voor mij maakt dat niet uit, de oefening zetten we op een ander moment wel verder voort.
Ik stel inderdaad geen vragen over de kosten, ik ben immers met mijn werk bezig, werk wat in sommige gevallen buiten de basisbrandweer zorg valt, maar wat bedacht is door een manager welke dit aan de politiek verkoopt als zijnde nuttig.
Ik maak me echter wel zorgen over dat soort projecten (in de breedste zin van het woord), want ik zie het geld graag beter besteed, maar ja de politiek betaald graag extra voor de projecten, dus is de cirkel weer rond.