Bedankt voor je antwoord Oma, je komt zo redelijk egoistisch over, en het inlevingsvermogen springt er ook niet vanaf. Maar dat zal wel beroepsdeformatie zijn.
Fijn voor jou dat jij dergelijke chirurgen niet kent. Ik zeg het nogmaals, ieder mens heeft een breekpunt.
Wat is er egoistisch aan. Ik lig er ook niet wakker van als een parachutist te pletter valt in de woestijn. Ik heb hem niet gevraagd om uit een uit een vliegtuig te springen. Ik heb de vrijwillige brandweer ook niet gevraagd om uit te rukken voor reanimaties. Als ze er niet tegen kunnen moeten ze lekker thuis op de bank blijven zitten en iets gaan doen waar ze niet van overstuur raken.
Als mensen eigen keuzes maken moeten ze ook de consequenties dragen.
Als vrijwillige brandweermannen zelf deze taak op zich willen nemen moeten ze het vooral doen maar dan ook op precies zelfde manier als burgerhulpverleners met AED het doen.
Geen gedoe met speciale kleding aanschaffen met belastinggeld, geen psychologische nazorg op kosten van de belastingbetaler. De burgerhulpverlener krijgt dat ook niet, die kan naar de huisarts en daarna op eigen kosten naar GGZ.