Ik wil nog wel een stapje verder gaan WJR. Mijn laatste inzet was nagenoeg naast een korpslid. (hier rijd de brandweer niet) Maar stel dat de brandweer hier wel zou rijden...
Zijn pieper gaat af voor een reanimatie, mijn mobieltje gaat ook af.
Ik vlieg mijn bed uit, hij vliegt het bed uit.
Ik schiet in de kleren, hij schiet in de kleren
Ik fiets naar het SO, Hij pakt de fiets naar de kazerne.
Op een voetgangersbrug halverwege knallen we bijna op elkaar.
Ik ben bij het SO en start de reanimatie, hij moet nog 500 meter voor hij bij de kazerne is.
Mijn collega BurgerHV-er komt binnen vallen met een AED en roept de ambu komt eraan (bedoelde eigenlijk de brandweer maar de tetters klinken in elk geval luid en duidelijk)
Inmiddels zijn er nog 4 burgersHV-ers aangekomen waarvan nog een met een AED hij werd bijna plat gereden door de brandweer vlakbij het bruggetje waar ik ook bijna op de fietsende brandweerman klapte.
We zijn al met 4 personen in een aflossysteempje aan het pompen, blazen en klappen als daar met een hoop kabaal de brandweer binnen komt vallen, op de voet gevolgd door de politie. In de ruimte rond het SO is er geen plaats voor nog eens (ik houd het netjes ze zijn met de SIV 4) 6 mensen en dus druipen zowel brandweer als politie af om ruimte te maken voor de ambu medewerkers...
Moraal van het verhaal.....de profs zijn niet altijd sneller dan de burgers (bij lange na niet)
Welke toegevoegde waarde heeft de brandweer dan nog nav deze stelling......
En dan heb ik het nog niet eens over dat tweede en soms zelfs derde korps wat hier gepiept moet worden bij een brandalarm.....maar ook bij een reanimatie zou dat dan het geval zijn.