Brandweer bij reanimatie

Auteur Topic: Brandweer bij reanimatie  (gelezen 122322 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #430 Gepost op: 4 december 2015, 12:03:19
Citaat van: Oma link=msg=1389583 date=1449224513
Nee, het is niet hetzelfde potje. De brandweer is een publieke dienst, de RAV is geen publieke dienst.

Het potje voor de brandweer = belastinggeld. Het geld voor spoedeisende medische zorg (incl ambulancezorg) ligt bij de zorgverzekeraars (Nederlanders betalen een speciale belasting voor zorg aan de zorgverzekeraar (een door de overheid verplichte maandelijkse zorgpremieafdracht)).

De brandweer is dus bezig met belastinggeld overhevelen naar een zorgaanbieder.

Jij zal het weten.. volgens de info die wij kregen van onze werkgever (VR) was dat de FRB uit RAV pot kwam.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #431 Gepost op: 4 december 2015, 12:04:19
Citaat van: Oma link=msg=1389586 date=1449224761
Iedereen is bevoegd om een beademingsballon te gebruiken.
Schijnbaar weet je ook hier het beter dan de Veiligheidsregio. Ons is dit verteld dus ik blijf er vanaf.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #432 Gepost op: 4 december 2015, 12:08:56
Citaat van: wjr307 link=msg=1389593 date=1449226999
Jij zal het weten.. volgens de info die wij kregen van onze werkgever (VR) was dat de FRB uit RAV pot kwam.

Citaat van: wjr307 link=msg=1389594 date=1449227059
Schijnbaar weet je ook hier het beter dan de Veiligheidsregio. Ons is dit verteld dus ik blijf er vanaf.

Ze kunnen jou zo veel vertellen, ik citeer uit kamerstukken, beleidsstukken van veiligheidsregio's en zeg je dat iedereen bevoegd is om een beademingsballon te gebruiken.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #433 Gepost op: 4 december 2015, 12:13:26
Citaat van: wjr307 link=msg=1389593 date=1449226999
Jij zal het weten.. volgens de info die wij kregen van onze werkgever (VR) was dat de FRB uit RAV pot kwam.

Het gaat er niet om wie er uit het potje betaald wordt, het gaat erom wie het potje vult, de gemeenten of de zorgverzekeraar.
Als de FRB betaald wordt van het potje RAV, dan wordt de FRB dus betaald vanuit de zorgverzekeraar in die context is het dus vreemd dat rood betaald wordt door geel.

Citaat van: wjr307 link=msg=1389594 date=1449227059
Schijnbaar weet je ook hier het beter dan de Veiligheidsregio. Ons is dit verteld dus ik blijf er vanaf.

Je hebt gelijk dat je geen "risico" wilt lopen maar ik mag ook aannemen dat de politie de juiste voorlichting krijgt en zij maken wel gebruik van de beademingsballon. Kanttekening is daarbij wel dat de politie hier ook de personen zijn die er in knijpen de ballon wordt niet letterlijk in de strijd gegooid  ;)

Toch neig ik er wel naar om meer waarde te hechten aan de info van iemand met een BIG registratie dan iemand zonder, ik heb zo'n ding zelf niet dus hoef die keuze ook verder niet te maken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #434 Gepost op: 4 december 2015, 12:16:51
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1389598 date=1449227606
Toch neig ik er wel naar om meer waarde te hechten aan de info van iemand met een BIG registratie dan iemand zonder, ik heb zo'n ding zelf niet dus hoef die keuze ook verder niet te maken.

Ik ben niet (meer) BIG-geregistreerd.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #435 Gepost op: 4 december 2015, 12:18:12
Citaat van: Oma link=msg=1389599 date=1449227811
Ik ben niet (meer) BIG-geregistreerd.

Oke, ben ik heel onbeschoft als ik vraag of iemand uit de gele tak dan kan bevestigen dat iedereen een beademingsballon mag gebruiken ??
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #436 Gepost op: 4 december 2015, 12:20:55
Citaat van: Oma link=msg=1389597 date=1449227336
Ze kunnen jou zo veel vertellen, ik citeer uit kamerstukken, beleidsstukken van veiligheidsregio's en zeg je dat iedereen bevoegd is om een beademingsballon te gebruiken.
Ze zijn mijn werkgever dus wat ze zeggen heb ik naar te luisteren.Beleid in onze VR is dat we geen ballon mogen gebruiken dus doen we dat. Beleid is dat we uitrukken als FRB dus doen we dat. Beleid is dat we een gele jas aan moeten trekken dus doen we dat. Allemaal al 10 jaar lang naar tevredenheid van ambupersoneel,politiek en burgers in onze regio.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #437 Gepost op: 4 december 2015, 12:27:57
Citaat van: wjr307 link=msg=1389602 date=1449228055
Ze zijn mijn werkgever dus wat ze zeggen heb ik naar te luisteren.Beleid in onze VR is dat we geen ballon mogen gebruiken dus doen we dat. Beleid is dat we uitrukken als FRB dus doen we dat. Beleid is dat we een gele jas aan moeten trekken dus doen we dat. Allemaal al 10 jaar lang naar tevredenheid van ambupersoneel,politiek en burgers in onze regio.

Dan ben je niet erg kritisch naar je werkgever, als mijn werkgever me bepaalde opdrachten zou geven die verkeerde verwachtingen kunnen scheppen dan krijgt hij toch echt wel vragen hoe hij denkt dat aan te kleden als het fout loopt.

Ik heb zelf een EHBO diploma behaald omdat ik de ervaring heb wat bepaalde uitstralingen aan verwachtingen kunnen wekken....
Het is rood met wit en heeft blauwe lampjes, dat de taal duits is daar heeft niemand opgelet....zo werkt het m.i. ook met kleding
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #438 Gepost op: 4 december 2015, 12:38:47
Daarom zit je misschien ook wel niet bij de brandweer, bij bepaalde disciplines heb je soms gewoon te doen wat de VR voor je bepaald. Op het gebied van kleding zeker.. En al tien jaar geleden moesten wij bij aanname tekenen voor taak FRB..


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #439 Gepost op: 4 december 2015, 12:55:12
Citaat van: wjr307 link=msg=1389570 date=1449222341
Ook niet juist Brandweer wordt vergoed door veiligheidsregio (zelfde potje als ambu) AED bij mensen thuis ook door veiligheidsregio

Dit zijn toch echt verschillende potjes. Brandweer: gemeentebelasting-VR. Ambulance: zorgpremie-verzekeraar-ambulancedienst. De GHOR wordt wel betaald uit belastinggeld, maar de MKA niet. Daarom valt deze dadelijk onder de ambulancevergunning.

RemRoof.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.