En daar gaat het dus ook mis wat betreft het alarmeren, de meeste burgerAED alarmsystemen kunnen niet overweg met een melding ter hoogte van, tegen over of bij de Dekamarkt op de inlaat in ..... wellicht dat de nieuwe app van hartslag daar enige verandering in brengt.
HartslagNU is een stichting van RAV-en. Ik denk dat je als ambulancedienst vooral bezig moet zijn met waar je goed in bent, nl. ambulancezorg.
De ambulancedienst in Londen werkt met GoodSAM. Het hele systeem heeft ze geen cent gekost. Het enige wat de ambulancedienst daar deed was kijken of ze wel of niet zouden gaan gebruiken.
http://www.londonambulance.nhs.uk/getting_involved/goodsam_app.aspxMensen die verstand hebben van technologie doen het denkwerk, kennen de nieuwste technologische mogelijkheden en zijn in staat om constant het systeem te verbeteren.
When an emergency call is directed to the London Ambulance Service Emergency Operations Centre and it is classified to be of a life-threatening nature, details will automatically be sent through to the GoodSAM app, which will alert the nearest volunteer responder who has registered with the app.Het systeem haalt ook veel meer uit burgerhulpverleners omdat een ambulancedienst niet alleen bezig is met hartstilstanden. Het systeem kan ook een toevallig passerend huisarts of medisch specialist een melding sturen bijv. anafylactische reactie , ernstige tonisch-clonische aanval, etc.
In een brandweerregio rukt de brandweer ook uit voor slagaderlijke bloedingen. Via GoodSAM app kan je de dichtsbijzijnde arts, verpleegkundige, paramedic, ehbo-er, bedrijfshulpverlener een melding sturen.
https://www.goodsamapp.org/home