gebruik van beademinsgballon is een risicovolle handeling, in buitenland is er al volop ''beademd'' doer allerlei niet adequaat opgeleide disciplines zonder adequaat lucht en O2 in de patient te krijgen.. knijpen in de ballon wil nog niet zeggen dat je goed beademd...
Ik zou het niet weten Joffry, ik heb zo'n ding nog nooit in mijn handen gehad. Ik weet dat het met mond op mond al lastig genoeg kan zijn.
Ik was puur uit op een reactie of het een voorbehoudenhandeling is zoals aan wjr307 zou zijn aangegeven door de hogerbrandweerleiding.
Oma gaf dat al aan maar gaf ook aan niet meer BIG geregistreerd te zijn, niet om oma tegen de schenen te schoppen maar puur om een reactie van een BIG geregistreerd persoon te krijgen heb ik mijn vraag zo gesteld.
Uit de antwoorden van jou en remroof blijkt dus niet dat de hogere brandweerleiding ook nog eens hun "onderdanen" verkeerd voorlicht en dat vind ik een kwalijke zaak. Wees dan. zeker als leiding van een hulpdienst eerlijk naar je mensen, je mag het gebruiken hebt geen scholing gehad om het te gebruiken dus blijf er met je handjes van af.
Zo denk ik ook over de kleding gelijkend op die van de ambu dienst, ik ben er heilig van overtuigd dat de dames en heren uitvoerenden handelen naar eer en geweten en als zij van hogerhand de "bijbehorende kleding" aangereikt krijgen als "zo hoort het" dan gaat dat aan (ik vind het niet slim maar snap het wel) Ik ben dan van mening dat er bij de hogere plekjes binnen de VR een aantal vogels last hebben van wannabee gedrag en niet hebben nagedacht over de gevolgen die de kleding kan hebben bij het publiek.
Als ik ergens ben en er gaat iets mis dan begint het al dat ik de hulpdienst verwacht die ik gebeld heb, vraag ik om geel en er komt rood dan krab ik even achter mijn oren als leek maar, gelukkig er stappen mensen in ambu pakjes uit de rode auto....die mensen kunnen het SO gelukkig helemaal beoordelen..... jammer joh het zijn gewoon EHBO-er die met OGS mogen rijden en ik hoop oprecht dat de uitvoerenden daar over ook achter hun oren gaan krabben en dan mag je zeggen het staat met grote letters op mijn rug maar daar kijkt de mens door de bankgenomen niet naar
Nogmaals ik oordeel daar in het beeld van sommigen wat eenvoudig in maar heb inmiddels 2x aan den lijven mogen onder vinden hoe snel je verwachtingen wekt. Mocht het voorkomen dat ik met de brandweerbus een keer naar een EHBO dienst rijdt dan laat ik al bewust mijn EHBO kleding uit want dan is het risico dat ik verkeerde verwachtingen wek nog een keer zo groot. Het is rood, heeft een witte streep, heeft blauwe lampen.... en er zit ook nog iemand in HV gelijkende kleding achter het stuur.... vind je het heel erg als ik (als leken HV-er maar ook als hobbist) voor dat risico bedank en dat je dat risico als leek wel kunt onderkennen maar als hogere brw leiding kennelijk niet (beroepsdeformatie??)
Het is kinderlijk eenvoudig zoals:
Schoenmaker blijf bij je leest.
Wie let er bij zijn aanvullende verzekering op dat deze wel een vergoeding uitkeert aan de eigenaar van de AED. Wie heeft er naar gevraagd? Zolang er geen vraag is waarom zouden ze dat aanbieden dan?
Diverse keren gedaan bij verschillende zorg verzekeraars helaas er is er niet een die vergoed. Zilverenkruis was zelfs de enige die er serieus mee omging in die zin dat men de vraag zou beoordelen of het inderdaad niet zou moeten, antwoord we doen het niet want ..... (heb het helaas niet meer na een comp.crash)